پارس نشان » راهنمای خرید تشک خوابپارس نشان
ضمانت بازگشت
فایل های تست شده
پرداخت آنلاین
تضمین کیفیت
دانلود فوری
راهنمای خرید تشک خواب

راهنمای خرید تشک خواب

اگر قصد خرید تشکی جدید برای تخت‌خواب خود دارید، ممکن است در نگاه اول با انبوهی از گزینه‌های انتخاب و قیمت‌های متنوع (از مدل‌هایی با قیمت ارزان تا گزینه‌هایی با قیمت‌های نجومی)، مواجه شوید. بررسی‌ها و آزمایش‌های تیم متخصص «Consumer Reports» نشان می‌دهد که شما معمولا می‌توانید یک تشک راحت و با پشتیبانی مناسب از ستون فقرات را با قیمتی در حدود ۱۰۰۰ دلار (۲ الی ۳ میلیون تومان) تهیه کنید.

در همین راستا یکی از ویژگی‌های نوآورانه‌ای که به تازگی در برخی مدل‌ها دیده می‌شود این است که برخی از تشک‌ها با فنر داخلی یا مدل‌های فومی، محصولاتی دو طرفه با میزان سفتی یا نرمی متفاوت هستند که شما می‌توانید با توجه به نیاز و ترجیحات خود تشک را به هر سمتی که علاقه‌مندید، برگردانید. حال با این توضیحات به سراغ معرفی چند نمونه از اصلی‌ترین تشک‌های موجود در بازار و مزایا و معایب هر یک می‌رویم.

۱. تشک‌های فومی (Foam Mattresses)

اگرچه بسیاری از تولیدکنندگان از ماده‌ای به نام پلی‌اورتان (Polyurethane) برای ساخت لایه‌های فوم در تشک استفاده می‌کنند، اما در عین حال باید بدانید که برخی تولیدکنندگان از ماده‌ای به نام لاتکس برای این کار بهره می‌برند! حتی در مواردی فوم تشک‌ها از هر دوی این مواد ساخته می‌شود. البته باید تاکید کرد، زمانی که بر روی تشک‌هایی ساخته شده از مموری فوم دراز می‌کشید، به دلیل گرمای بدن شما تشک حالتی نرم به خود می‌گیرد و به علت حبس رطوبت در ساختار خود، ممکن است که خیلی زود کپک بزند.

تشک‌های مموری فوم پس از بلند شدن فرد از روی آن، به آرامی به شکل اولیه خود باز می‌گردند. در حالی که برخی از تشک‌های فومی به زمان و تلاش بیشتری برای تغییر شکل به حالت اولیه نیاز دارند. در همین راستا لازم به ذکر است که فوم لاتکس حس فنری بیشتری (خاصیت ارتجاعی) نسبت به مدل‌های ساخته شده با مموری فوم دارد.

  • تشک‌های لاتکس: این نوع از محصولات از جمله کالاهای خواب با فوم طبیعی هستند که گردش هوای بیشتری نسبت به مدل‌های مموری فوم دارند، البته قیمت این مدل‌ها بسیار بالا است. به طور کلی تشک‌های لاتکس گزینه‌ی خوبی برای کسانی است که تشک‌های غیر قابل تغییر با ارتجاع مناسب را می‌پسندند. البته لاتکس قابلیت انتقال حرکت بیشتری نسبت به سایر فوم‌ها دارد و ممکن است برخی پشتیبانی‌های مشاهده شده در تشک‌های دیگر را نداشته باشد.
  • تشک‌های مموری فوم: تشک‌های مموری فوم کالاهایی متراکم و سنگین هستند. این نوع تشک‌ها با فرم بدن شما به خوبی انطباق پیدا می‌کنند اما انتقال حرکت کمی دارند. همچنین این گزینه‌های خرید به طور طبیعی ضدحساسیت هستند. درباره‌ی معایب این مدل‌ها می‌توان اذعان داشت که گاهی از این تشک‌ها بوی بد خارج می‌شود (ناشی از خروج گاز داخل آن)، ارتجاع و جهش این مدل‌ها کم است و گردش هوای ضعیفی دارند؛ بنابراین برای افراد گرمایی چندان مناسب نیستند.
  • تشک‌های مموری فوم همراه با ژل: تشک‌های مموری فوم همراه با ژل خنک‌کننده برای بهبود گردش هوا و خنکی این کالا به ترکیب مموری فوم کلاسیک، اضافه شده است. درواقع، مطمئناً این نوع تشک خنک‌تر از مموری فوم کلاسیک است، اما هنوز به خنکی سایر انواع تشک نیست!
۲. تشک‌هایی با فنر داخلی و هیبریدی (Innerspring and Hybrid Mattresses)

تشک‌هایی با فنر داخلی (از نوع سنتی) دارای حلقه‌های فولادی در بخش‌های مختلف خود هستند. در کنار آن، بخش‌هایی با خاصیت ارتجاعی، معمولا شامل لایه‌های مربوط به بالش و بخش‌های پشتیبان و ضربه‌گیر تشک می‌شود. مدل‌های هیبریدی دارای یک یا چند لایه فوم در بخش بالای فنرها هستند، بنابراین جابه‌جایی آن‌ها آسان است؛ مگر اینکه تعداد قابل توجهی فوم بر روی فنرهای آن باشد، که در چنین حالتی به راحتی نمی‌توان آن را حرکت داد.

لازم به تاکید است که در برخی از مدل‌ها، به ویژه گزینه‌هایی که تعداد لایه‌های فوم زیادی ندارند، ممکن است برای شریک خواب شما کمی ناراحت‌کننده باشد، چراکه وقتی فردی دیگر بر روی تشک (با حالتی شتاب‌دار) بنشیند، دیگری تکان خواهد خورد!

۳. تشک‌های بادی و قابل تنظیم (Adjustable Air Mattresses)

جالب است بدانید که با خرید چنین محصولاتی که حمل‌ونقل آسانی دارند، می‌توانید با استفاده از یک پمپِ متصل به تخت، این نوع تشک را به سفتی دلخواه خود برسانید. حتی بسیاری از مدل‌های این دسته، قابلیت تنظیم سفتی و نرمی را با استفاده از اَپ تلفن هوشمند دارند. البته قسمت‌های قابل تنظیم در این کالاها معمولاً شامل لایه‌های اضافی فوم در بخش بالای تشک است. همچنین تشک‌های بادی به شما این امکان را می‌دهند که بخش‌های جداگانه‌ای آن را تنظیم و باد کنید، بنابراین هر فردی بر روی تشک دو نفره می‌تواند بخش متناسب با خود را داشته باشد. البته لازم به ذکر است که اگر قصد تنظیم تخت‌خواب در طول شب را داشته باشید، باید بدانید که پمپ‌های متصل به آن پر سر و صدا هستند.

 

باورهای نادرست در مورد تشک‌های ژلی و هیبریدی

در این بخش تصمیم داریم تا درباره‌ی باورهای نادرست در خصوص انواع تشک خواب صحبت کنیم که اطلاعات جالبی را شامل می‌شود و به شرح زیر است:

۱. استفاده از ژل در تشک، خواب خنک‌تری را رقم می‌زند!

کمتر از نیمی از تشک‌هایی با فنر داخلی که در «Consumer Reports» بررسی شده‌اند، همراه با لایه‌ای از فومِ دارای ژل بودند که ادعا می‌شود، اثر خنک‌کنندگی دارند. به طور کلی، آزمایش‌های این گروه نشان می‌دهد که تشک‌های فنریِ حاوی ژل، کمی خنک‌تر (دقت شود تنها کمی خنک‌تر!) از مدل‌های دیگر هستند، این امر در مورد تشک‌هایی با فومِ دارای ژل هم صادق بود.

آزمایش‌ها نشان می‌دهد که تشک‌های فنریِ حاوی ژل، تنها کمی خنک‌تر (دقت شود تنها کمی خنک‌تر!) از مدل‌های دیگر هستند، بنابراین گزینه‌ای کاربردی برای پرداخت هزینه‌ی بیشتر نیستند!

۲. تشک‌هایی با فنرِ داخلی متفاوت از مدل‌های فنر داخلی و هیبریدی هستند!

امروزه بسیاری از تشک‌های فنر داخلیِ موجود در بازار از نوع هیبریدی هستند، به این معنی که ممکن است چندین لایه فوم بالای یک لایه فنر داشته باشند. لازم به ذکر است که به طور کلی تشک‌های فنر داخلی هیبریدی لزوماً بهتر یا بدتر از سایر تشک‌های موجود در بازار نیستند.

۶ فاکتور مهم قبل از خرید تشک خواب

به طور کلی هر یک از ما تعریف متفاوتی از خواب راحتِ شبانه داریم، زیرا برخی دوست دارند خوابی نرم و گرم داشته باشند، عده‌ای تهویه و خنکی مناسب را بیشتر می‌پسندند و برخی از افراد سطح فنری را به سطوح فرو رونده ترجیح می‌دهند. اما در عین حال باید بدانید که بین تمام این افراد فاکتورهایی مشترکی برای انتخاب تشک مناسب هم وجود دارد!

۱. گردش هوای مناسب در تشک

به طور کلی اغلب تولیدکنندگان برای ایجاد خنکی در تشک از ژل خنک‌کننده و گردش هوای مناسب از فوم‌های سوراخ‌دار استفاده می‌کنند. در همین راستا لازم است بدانید که تشک‌هایی با شبکه‌ی پلیمری الاستیک و کانال‌های هوای متعدد می‌توانند گردش هوای مناسبی را در زمان استفاده ایجاد کنند؛ به طوری که نیازی به پرداخت هزینه‌ی مازادی برای مدل‌های ژل‌دار نباشد!

۲. به راحتی در حمل‌ونقل، توجه کنید!

اگر مستاجرید یا دائما مجبور به جابه‌جایی هستید، بهتر است به گزینه‌های قابل حمل توجه بیشتری داشته باشید. چراکه برخی از تشک‌ها وزن زیادی (به‌خصوص تشک‌های فومی که از مموری فوم یا فوم لاتکس ساخته شده‌اند!) دارند.

۳. توجه به میزان ارتجاعی بودن تشک

مسلما کمی حالت ارتجاعی باعث می‌شود که راحت‌تر به رختخواب بروید و راحت‌تر هم از رخت‌خواب خارج شوید؛ این مساله به‌ویژه برای سالمندان از اهمیت به‌سزایی برخوردار است. اما جنبش و ارتجاع بیش ازحد هم می‌تواند آزاردهنده باشد، به‌ویژه اگر تخت دونفره خریداری می‌کنید.

۴. خرید روکش ضدرطوبت برای تشک

اگر در شب مستعد تعریق هستید و از طرفی علاقه‌مند هستید که از رطوبت پوست خود فرار کنید، روکش‌های تشک از نوع ضدرطوبت می‌توانند گزینه‌هایی قابل توجه باشند که شما را خشک نگه می‌دارند و به افزایش عمر تشک هم کمک می‌کنند.

۵. عدم تغییرپذیری و سرعت بالای تشک در برگشت به حالت اول

به این موضوع توجه داشته باشید که تشک شما با چه سرعتی به حالت اولیه خود باز می‌گردد. درواقع، تشک‌های با قابلیت واکنش‌پذیری بسیار بالا پس از حرکت، اثری از تغییرِ حاصل از شکل بدن شما به جا نمی‌گذارند. به طور کلی تشک‌هایی با فنر داخلی بیشترین واکنش‌پذیری را دارند، در حالی که تشک‌های مموری فوم با سرعت کمتری به حالت اولیه باز می‌گردند. به یاد داشته باشید که قابلیت تغییرپذیری زیاد در تشک می‌تواند به مرور، خواب راحت را از شما بگیرد و تنظیمات قبل از خواب را به هم بریزد!

تشک‌هایی با فنر داخلی بیشترین عدم تغییرپذیری را دارند، در حالی که تشک‌های مموری فوم با سرعت کمتری به حالت اولیه باز می‌گردند!

۶. تشک‌های ضدحساسیت یا کم حساسیت‌زا

وجود کپک‌، کنه‌های تشک و باکتری‌ها می‌تواند شما را بیمار کند و از طرفی عمر تشک را به شدت کاهش دهد. در این میان جالب است بدانید که مدل‌هایی با خاصیت حساسیت‌زایی کم (Hypoallergenic) در برابر این مهاجمان کاملا مصون هستند.

آشنایی با اندازه‌‌های انواع تشک

آشنایی با اندازه‌‌های انواع تشک بسیار مهم است چراکه احتمالا علاقه‌ای ندارید که پاهایتان از لبه تخت آویزان باشد، از طرفی اینکه تشک شما ۹۰ درصد فضای اتاق را اشغال کند هم، چندان خوشایند نیست. در همین راستا، اگرچه خرید تشک XL ممکن است، لوکس به نظر برسد؛ اما بهتر است تشک مناسبی با ابعاد متناسب با اندازه‌ی بدن و اتاق‌خواب خود انتخاب و خریداری کنید.

  • تشک مناسب برای تخت نوزاد؛ تشک‌های نوزاد ابعادی به اندازه‌ی ۷۰ در ۱۳۰ سانتی‌متر دارند!
  • تشک‌ مناسب برای کودک نوپا؛ رده‌ی این مدل از تشک‌ها در رده‌ی مدل‌های نوزادی است با این تفاوت که برای تخت کودک نوپا ساخته شده است.
  • مدل‌های کامل یا دو نفره (۵۴ اینچ در ۷۵ اینچ)؛ این تشک‌های سنتی فضای کافی برای خوابیدن و استراحت یک نفر را فراهم می‌کند. همچنین برای دو نفر بالغ که چندان درشت اندام هم نباشند، گزینه‌ای مناسب است. ابعاد این تشک‌ها معمولا خیلی بزرگ ( حدودا ۱۳۵ در ۱۹۰ سانتی‌متر) نیست و برای افرادی با فضای محدود مناسب است.
  • تشک کوئین (۶۰ اینچ در ۸۰ اینچ)؛ این نوع محصول از جمله محبوب‌ترین تشک‌ها برای زوج‌ها است، چراکه کاملا جادار (۱۵۲ در ۲۰۳ سانتی‌متر) و مقرون به صرفه است.
  • تشک کینگ (۷۶ اینچ در ۸۰ اینچ)؛ این نوع از محصولات به معنی واقعی کلمه لوکس به حساب می‌آید. زیرا در حدود ۴۰ سانتی‌متر بزرگ‌تر از تشک ملکه است و فضای کافی برای دو نفر بالغ، چند کودک و حیوان خانگی شما دارد.
بازدید : - بار دسته بندی : 58 تاريخ : 24 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.


دانلود فیلم سینمایی خارجی عاشقانه
دانلود ریمیکس
تماشای فیلم و سریال
سرویس اشتراک ویدئو رایگان
دانلود انیمیشن
دوره بقا در جنگل
خرید نمایندگی هاست ارزان
وطن کالا
خرید وی
خرید بلیط هواپیما
بلیط هواپیما مشهد شیراز

موضوعات

آرشیو ماهانه

تبلیغات متنی

بت اسپات