پارس نشان » مدت زمان تاثیر بک لینک ها در نتایج جستجوپارس نشان
ضمانت بازگشت
فایل های تست شده
پرداخت آنلاین
تضمین کیفیت
دانلود فوری

در ابتدا باید اشاره کنیم که لینک سازی یکی از مهم ترین مسائل در سئو و یکی از تاثیرگذارترین روش ها در بهینه سازی سایت است. لینک سازی بخش ها و روش های مختلفی دارد که یکی از آن ها ساخت و داشتن بک لینک ها است. بک لینک ها در واقع لینک هایی هستند که به سایت شما داده می شوند و کاربران را به صفحات سایتان می فرستند. هرچه این لینک ها تعداد بیشتری داشته باشند و در سایت های معتبر باشند، تاثیر مثبت بیشتری بر سئوی سایتتان خواهند گذاشت.

حالا وقت آن است که به سوال اصلی پاسخ دهیم!

در سال 2014 آقای Matt Cutts یکی از سران گوگل و عضو تیم web spam گوگل اعلام کرد که در آینده لینک ها هیچ اهمیتی در رتبه بندی نخواهند داشت که البته هنوز این آینده از راه نرسیده است! لینک ها همچنان مهم ترین نقش را در سریال بهینه سازی گوگل بازی می کنند اما به تنهایی هم نمی توانند یک صفحه را به بالاترین رتبه در جستجو برسانند! همچنین از زمانی که یک لینک ایجاد می شود تا زمانی که تاثیر خودش را بگذارد، اتفاقات و پروسه های زیادی در جریان هستند. این که لینک ها تنها معیار برای رتبه بندی نیستند، این محاسبه ی زمانی را سخت تر می کند زیرا هرکدام از آن ملاک ها ممکن است این زمان را کوتاه و یا طولانی تر کنند!

 

تاثیر بک لینک ها 3 فاز دارد

این پروسه شامل 3 مرحله یا فاز است که این مراحل عبارتند از: ایندکس شدن، جهش چشمگیر در رتبه سایت، رشد رتبه سایت با ریتم آهسته

ایندکس شدن

ایندکس شدن در واقع ورود و ثبت یک مطلب در گوگل است که وقتی شما یک محتوای جدید به سایتتان اضافه می کنید این مطلب به بایگانی گوگل افزوده می شود و در لیست اطلاعات آن قرار می گیرد. البته این امر چند روز طول می کشد! تاثیر لینک ها و همچنین این که در چه جایگاه و رتبه ای در موتورهای جستجو قرار بگیرند به عوامل زیادی مانند قدرت و جایگاه کلی سایت و … بستگی خواهد داشت. در زیر نمونه ای از تاثیر 76 لینک در سایت MOZ دیده می شود:

مدت زمان تاثیر بک لینک ها در نتایج جستجو

جهش چشمگیر در رتبه سایت

بستگی به جایگاه ابتدایی سایت شما دارد که این جهش چقدر بزرگ باشد! پیشرفت و جهش بزرگ و ناگهانی در رتبه های بالا سخت تر است در صورتی که این جهش در رتبه های پایین تر بسیار ساده و بزرگ تر خواهد بود. به عنوان مثال شما به سادگی می توانید از صفحه ی 9 گوگل و جایگاه 90 به صفحه ی سوم و دوم برسید اما از رتبه ی 6 به رتبه ی 1 رسیدن کار بسیار سخت و دشواریست که به اقدامات و تلاش بیشتری هم نیاز دارد.

رشد رتبه سایت با ریتم آهسته

در یک بررسی نشان داده شده است که میانگین سن صفحات موجود در صفحه ی اول گوگل، 2 تا 3 سال است.

مدت زمان تاثیر بک لینک ها در نتایج جستجو

جالب توجه است که بدانید برخی از این صفحات فقط در یک سال به رتبه ی یک رسیدند اما آن ها را استثناء در نظر می گیریم چرا که 95% از صفحات در همان بازه ی 2 تا 3 سال به رتبه ی یک رسیدند.

7 فاکتوری مهم برای تعیین مدت زمان تاثیر بک لینک ها بر نتایج جستجو

همانطور که گفته شد موارد زیادی بر این امر تاثیر می گذارند که هرکدام می توانند این زمان را طولانی تر و یا کوتاه تر کنند. در ادامه به بررسی این فاکتورها و موارد می پردازیم تا دید روشن تری نسبت به این موضوع داشته باشیم.

قدرت دامنه

قدرت دامنه یک فاکتور مهم در رتبه بندی های گوگل است. هرچه قدرت و نمره ی شما در این بخش بیشتر باشد، شانس شما برای کسب رتبه های بالاتر بیشتر خواهد بود. این مسئله در بک لینک ها نیز تاثیر می گذارد و هرچه قدرت دامنه (Domain authority) بالاتر باشد، سرعت تاثیر بک لینک ها هم بیشتر خواهد بود. قدرت دامنه به 2 علت برای تعیین سرعت تاثیر بک لینک ها مهم است:

  • سایت هایی با قدرت دامنه ی بالا، توسط گوگل بیشتر بررسی می شوند که این باعث می شود سایت شما و لینک های مربوط به آن سریع تر بررسی شود و تاثیر آن را زودتر ببینید.
  • این سایت ها دارای اعتبار بیشتری هستند. این مسئله موجب خواهد شد که ربات های گوگل سریع تر قانع شوند شما را به عنوان یک سایت مناسب قبول کنند.

نوع بک لینک ها

همه ی لینک ها یکسان نیستند! برخی از آن ها حتی ممکن است تاثیری بر سایت شما نگذارند! گوگل لیستی از لینک هایی که در ابتدا و به سادگی به دست می آیند را منتشر کرده است که البته این لینک ها ممکن است به طور مستقیم و یا غیر مستقیم بر سایتتان تاثیر بگذارند و حتی ممکن است تاثیرش به چشم نیاید.

مدت زمان تاثیر بک لینک ها در نتایج جستجو

موفقیت استراتژی طولانی مدت بک لینک ها به یک مورد بسیار مهم نیز وابسته است! لینک ها فالو و نوفالو

لینک های فالو لینک هایی هستند که به عنوان یک لینک بر سئوی سایت و جایگاه سایت تاثیر می گذارند اما لینک های نوفالو آن هایی هستند که فقط کاربر را به یک صفحه ی دیگر منتقل می کنند و هیچ ارزش دیگری نخواهند داشت!

برای آشنایی بیشتر با لینک های فالو و نوفالو این مطلب از سایت سازان را مطالعه کنید: تفاوت لینک های فالو (Follow) و نوفالو (No Follow)

جایگاه و قدرت برند

وب سایت های قدیمی و قوی تر راحت تر می توانند به جایگاه و رتبه های بالا برسند. به عنوان مثال یک سایت تبلیغاتی قوی با قرار دادن یک مطلب در رابطه با موضوعی جدید خیلی زودتر و راحت تر از سایت های جدید و ضعیف تر به رتبه های بالا خواهد رسید. همچنین یک سایت شناخته شده و قوی می تواند با تعدادکم بک لینک ها و یا حتی بدون لینک به رتبه ی یک برسد!

پیش از آن که ناامید شوید به این فکر کنید که تمامی سایت های بزرگ، روزی یک سایت کوچک بوده اند و حالا به اینجا رسیده اند! رفته رفته و آرام و با استفاده از روش های مختلف به محبوبیت و قدرت خودتان بیافزایید.

یک مسئله ی دیگری که باید در نظر بگیرید اعتبار و قدرت سایت هایی که به شما لینک می دهند است! هرچه این سایت ها قوی تر و معتبر تر باشند، تاثیر بیشتری بر سایت شما می گذارند و سرعت پیشرفت آن را بالا خواهند برد.

سرعت لینک

هرچه لینک ها را با سرعت بیشتری به دست آورید تاثیر بیشتر و سریع تری از آن ها خواهید گرفت. البته لینک های ساختگی و غیرطبیعی بر سایت شما تاثیر منفی می گذارند و حتی ممکن است منجر به پاک شدن کامل لینک شما از لیست موتورهای جستجو شوند.

رقابت پذیری کلمه ی کلیدی

این که مطلب جدید و یا سایت جدید شما در چه موضوعی است هم مهم و تاثیرگذار خواهد بود. ممکن است که صفحه و یا سایت جدیدی در یک زمینه ی معروف ایجاد شود که تا کنون تعداد زیادی از سایت ها و مطالب مختلف برای آن ایجاد شده باشند که در این صورت پیشرفت و رقابت در این موضوع بسیار سخت خواهد بود و به کندی صورت خواهد گرفت. از طرف دیگر در رابطه با یک کلمه ی کلیدی و موضوعی که کمتر به آن پرداخته شده باشد و سایت ها و مطالب کمتری برای آن وجود داشته باشد، رقابت آسان تر خواهد بود و پیشرفت سریع تر نیز امکان پذیر است.

در بیان کلی رقابت پذیری کلمه ی کلیدی و موضوع به معنای تراکم و کیفیت رقبای موجود در آن زمینه است.

ارتباط لینک

ارتباط سایت ها و صفحاتی که به شما لینک می دهند بسیار مهم است. در واقع برای شما بسیار بهتر است که از سایت هایی که از نظر موضوع و فعالیت با شما در ارتباط هستند لینک دریافت کنید. در کل می توان اهمیت این مسئله را اینطور بیان کرد که اگر 5 لینک از سایت های قوی و مرتبط دریافت کنید، بهتر از داشتن 20 لینک از سایت های قوی اما بی ربط خواهد بود.

بازدید : - بار دسته بندی : آموزش سئو تاريخ : 24 سپتامبر 2019 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.


دانلود فیلم سینمایی خارجی عاشقانه
دانلود ریمیکس
تماشای فیلم و سریال
سرویس اشتراک ویدئو رایگان
دانلود انیمیشن
دوره بقا در جنگل
خرید نمایندگی هاست ارزان
وطن کالا
خرید وی
خرید بلیط هواپیما
بلیط هواپیما مشهد شیراز

موضوعات

آرشیو ماهانه

تبلیغات متنی

بت اسپات