فروشگاه اینترنتی برتر ایرانی را با هم بشناسیم.
1-فروشگاه اینترنتی دیجی کالا digikala.com
سال تأسیس فروشگاه اینترنتی دیجی کالا: بهمن ماه 1385
بنیان گذاران فروشگاه اینترنتی دیجی کالا: حمید محمدی و سعید محمدی (شرکت نوآوران فن آوازه)
ساختار شرکت دیجی کالا: ترکیبی از خرده فروشی (Retail) و «مارکت پِلیس» (Marketplace) که طیِ آن خریدار میتواند هم از خودِ دیجی کالا و هم از فروشندگان دیگری که با دیجی کالا همکاری میکنند خرید کند.
رتبهی دیجی کالا در وبسایت آلکسا: رتبهی سوم ایران
زیر مجموعههای هلدینگ دیجی کالا: دیجی استایل- دیجی کالا نکست- دیجی کلاب- دیجی پی- فیدیبو
ایدهی تأسیس فروشگاه اینترنتی دیجی کالا از خرید یک دوربین عکاسی معیوب توسط برادران محمدی در سال 1385 و با آرزوی در دسترس بودن یک فروشگاه اینترنتی معتبر که هم اطلاعات صحیح فنی به مشتری بدهد و هم کالاهایی باکیفیت عرضه کند، آغاز شد.
فروشگاه اینترنتی زنبیل www.zanbil.ir
سال تأسیس فروشگاه اینترنتی زنبیل: سال 1390
بنیان گذار فروشگاه زنبیل: تیم زنبیل
ساختار فروشگاه زنبیل: فروشگاه اینترنتی C2B
رتبهی فروشگاه اینترنتی زنبیل در وبسایت آلکسا: رتبهی 429 ایران
فروشگاه زنبیل با مانور در دو زمینهی حداقل قیمت و مزایای آنچه «بیمه تکمیلیِ» محصول مینامد و تعهدات موسوم به «چتر حمایتی زنبیل» (که متعاقباً آن را توضیح خواهیم داد) توانسته است برای خود، جایگاه و هویت مشخص و خوبی در بین فروشگاههای اینترنتی برتر ایران به دست بیاورد.
گارانتیهای اصل، جزو دیگر نکتههایی است که فروشگاه زنبیل سعی میکند در آن زمینه بر رقبای خود پیشی بگیرد.
تنوع برند و تنوع محصولات فروشگاه زنبیل نیز در حد قابل قبولی قرار دارد.
فروشگاه اینترنتی دیجی استایل www.digistyle.com
- سال تأسیس فروشگاه اینترنتی دیجی استایل: سال 1395
- بنیان گذار فروشگاه دیجی استایل: آوازه نو پوشان فارسی (دیجی کالا)
- ساختار فروشگاه دیجی استایل: B2C
- رتبه فروشگاه دیجی استایل در آلکسا: رتبهی 235 در ایران
فروشگاه اینترنتی دیجی استایل یکی از چند زیرمجموعهی هلدینگ دیجی کالا است.
در حال حاضر دیجی استایل بزرگترین فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک ایران محسوب میشود.
بررسی کلی فروشگاه اینترنتی کالا www.kala.ir
سال تأسیس فروشگاه اینترنتی کالا: (در وبسایت فروشگاه قید نشده)
بنیان گذار فروشگاه کالا: گسترش تجارت الکترونیکی کالای کیش
ساختار فروشگاه کالا: خرده فروشی و مارکت پِلیس
رتبهی فروشگاه اینترنتی کالا در وبسایت آلکسا: رتبهی 3575 در ایران
به دلیل مارکت پلیس بودن فروشگاه اینترنتی کالا این فروشگاه از تنوع محصولی خوبی برخوردار است.
فروشگاه اینترنتی مدیسه https://www.modiseh.com/
سال تأسیس فروشگاه اینترنتی مدیسه: (در وبسایت مدیسه قید نشده)
صاحب امتیاز فروشگاه اینترنتی مدیسه: توسعه تجارت الکترونیک گلستان
ساختار فروشگاه مدیسه: B2C
رتبه فروشگاه مدیسه در آلکسا: رتبهی 47 در ایران
در قسمت «در باره ما» در وبسایت مدیسه میخوانیم که اعتبار فروشگاه اینترنتی مدیسه به اعتبار شرکت توسعه گلستان که حدود نیم قرن سابقه دارد پیوند خورده است.
خط مشی فروشگاه اینترنتی مدیسه بیشتر روی سلیقهی خوب و تکیه بر جزئیات مد و پوشاک و نیز بهرهگیری از سیستم جا افتادهی توزیع کالا و خدمات شرکت توسعه گلستان است.
مدیسه توجه خاصی به لباسهای نسل جوان دارد.
فروشگاه اینترنتی تک سبد https://taksabad.com/
سال تأسیس فروشگاه اینترنتی تک سبد: (در وبسایت تک سبد قید نشده)
صاحب امتیاز فروشگاه اینترنتی تک سبد: سید حسن رجایی (گروه تجارت الکترونیک تک سبد)
ساختار فروشگاه تک سبد: خرده فروشی و مارکت پِلیس
رتبه فروشگاه تک سبد در آلکسا: رتبهی 1521 در ایران
فروشگاه تک سبد که از طریق گروه تجارت الکترونیک تک سبد تشکیل شده است، یک فروشگاه اینترنتی بر اساس خرده فروشی و مارکت پلیس است.
فروشگاه تک سبد برای قبول همکاری با تأمین کنندگان کالا و برای معرفی هر یک از محصولات آنها، مبلغ 500 هزار تومان دریافت میکند.
فروشگاه اینترنتی شیکسون https://www.shixon.com/
سال تأسیس فروشگاه اینترنتی شیکسون: (در وبسایت شیکسون قید نشده)
صاحب امتیاز فروشگاه اینترنتی شیکسون: مهدی جعفری
ساختار فروشگاه شیکسون: ترکیبی از خرده فروشی و مارکت پِلیس
رتبه فروشگاه شیکسون در آلکسا: رتبهی 988 در ایران
فروشگاه شیکسون با مقالات جالبِ بخش وبلاگ خود یکی از کاربردیترین محتواهای موجود در بین فروشگاههای اینترنتی مد و پوشاک را دارد.
فروشگاه اینترنتی اسنپ مارکت https://snapp.market/
سال تأسیس فروشگاه اینترنتی چاره: (در وبسایت اسنپ مارکت قید نشده)
صاحب امتیاز فروشگاه اینترنتی اسنپ مارکت: ایده گزین کالای اطلس تجارت
ساختار فروشگاه اسنپ مارکت: B2C و B2B
رتبه فروشگاه اسنپ مارکت در آلکسا: رتبهی 348 در ایران
فروشگاه اینترنتی اسنپ مارکت حاصل همکاری دو شرکت «اسنپ» و «هایپر استار» است.
فروشگاه اینترنتی چاره https://www.chare.ir/
- سال تأسیس فروشگاه اینترنتی چاره: (در وبسایت چاره قید نشده)
- صاحب امتیاز فروشگاه اینترنتی چاره: علیرضا محیط
- ساختار فروشگاه چاره: خرده فروشی و مارکت پِلیس
- رتبه فروشگاه چاره در آلکسا: رتبهی 6649 در ایران
فروشگاه چاره هدف خود را ارتباط مستقیم، بین عرضه کنندگان و مصرف کنندگان کالا اعلام کرده است.
فروشگاه چاره یک فروشگاه اینترنتی قدیمی است. خودروهای فروشگاه چاره آرم دار بودند.
فروشگاه اینترنتی آل دیجیتال https://www.alldigitall.ir/
- سال تأسیس فروشگاه اینترنتی آل دیجیتال: 1387
- صاحب امتیاز فروشگاه اینترنتی آل دیجیتال: عباس ابراهیمی (شرکت فنآوران آینده کرمان)
- ساختار فروشگاه آل دیجیتال: خرده فروشی همراه با بهکارگیری پلتفرم از نوع تبادلاتی برای کاربران
- رتبه فروشگاه آل دیجیتال در آلکسا: رتبهی 1170 در ایران
فروشگاه اینترنتی آل دیجیتال هدف خود را مشاوره در بررسی و تأمین بهترین و جدیدترین کالاهای دیجیتال و لوازم جانبی آنها همراه با مناسبترین قیمت بازار ذکر کرده است.
فروشگاه اینترنتی شیک فام https://shikfam.com روز به روز بر آن هست که تمام نقطه های ضعف را پوشش بدهد و یک خرید لذت بخش برای شما عزیزان ایجاد کند
منبع : فروشگاه اینترنتی شیک فام