پارس نشان » راهنمای خرید دستگاه تصفیه‌ کننده‌ هواپارس نشان
ضمانت بازگشت
فایل های تست شده
پرداخت آنلاین
تضمین کیفیت
دانلود فوری
راهنمای خرید دستگاه تصفیه‌ کننده‌ هوا

راهنمای خرید دستگاه تصفیه‌ کننده‌ هوا

 

بهترین راه برای بهبود کیفیت هوای داخل منزل، حذف منابع آلاینده و ایجاد تهویه و هوای تازه در داخل خانه است. اما هنگامی که این روش‌ها با توجه به شرایط محل زندگی امکان‌پذیر نباشد، دستگاه‌های تصفیه‌کننده هوای اتاق می‌توانند کمک بزرگی برای شما باشد. البته لازم به تاکید است که دستگاه‌های تصفیه‌کننده هوای برای فیلتر کردن هوای در تک اتاق طراحی شده‌اند و شامل کل فضای خانه نمی‌شوند. در حالی که تصفیه‌کننده‌های هوای اتاق به کاهش آلودگی داخل اتاق کمک می‌کنند، اما محدودیت‌هایی هم دارند، که در ادامه‌ به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

دستگاه تصفیه‌کننده‌ی هوا چه کارهایی می‌تواند انجام دهد!

دستگاه تصفیه‌کننده‌ی هوا در فیلتر کردن گرد و غبار، دوده و گرده‌های آلرژی‌زا به خوبی عمل می‌کند. به طور کلی مطالعات متعدد روی این محصولات نشان می‌دهد که وجود فیلترهای HEPA منجر به کاهش ۵۰ درصدی یا بیشتر ذرات معلق در هوا می‌شود. همچنین در یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ بر روی ۱۳۰ خانوار در آمریکا، مشخص شد که فیلتراسیون با استفاده از این محصولات، منجر به کاهش ۳۰ درصدی ذرات درشتی همانند گرد و غبار شده است.

در این بین سوالی که مطرح است این است که آیا چنین دستگاه‌هایی به سلامت قلب و عروق کمک می‌کند؟ تقریباً ۱۲ مطالعه در ونکوور، بریتیش کلمبیا. تایپه، تایوان و ایالت ماساچوست نشان می‌دهد که دستگاه تصفیه‌کننده‌ی هوا می‌تواند سلامت قلب و عروق را در میان افراد بهبود ببخشد. همچنین یک بررسی دیگر در این زمینه نشان داده است که هوای تصفیه شده، در حداقل حالت ممکن، علائم آلرژی را بهبود بخشیده است. در همین راستا جالب است بدانید که در یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ توسط دانشگاه کالیفرنیا، شرکت‌کنندگان مبتلا به آسم با وجود چنین دستگاهی در اتاق، کاهش ۲۰ درصدی در مراجعه به کلینیک را گزارش کردند.

با این حال، نباید به چنین مزایایی رای کلی دارد، چراکه جوامع علمی و پزشکی به طور قطعی استفاده از دستگاه تصفیه‌کننده‌ی هوا را با بحث سلامتی مرتبط نمی‌دانند. درواقع در این زمینه مطالعات طولانی مدت بسیار کمی انجام شده است و در مواردی نتایج ضد و نقیض حاصل شده است.

دستگاه تصفیه‌کننده‌ی هوا چه کاری را نمی‌تواند انجام دهد؟

به یاد داشته باشید که دستگاه تصفیه‌کننده‌ی هوا می‌تواند عوامل آلرژی‌زا را تنها زمانی که در هوا شناور هستند، حذف کند. بنابراین عوامل آلرژی‌زای بزرگ‌تر و سنگین‌تر همچون کنه‌ها، کپک‌ها و گرده‌ها که به سرعت روی زمین می‌نشینند، قابل فیلتر شدن نیستند و جذب دستگاه نمی‌شوند.

آشنایی با انواع دستگاه‌های تصفیه‌کننده‌ی هوا

در بازار این دسته از محصولات، چندین فن‌آوری مختلف وجود دارد که تصفیه‌کننده‌های هوا برای کاهش آلودگی داخلی اتاق‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند. البته باید در نظر داشته باشید که برخی از این مدل‌ها می‌توانند برای شما مفید باشند در حالی که برخی دیگر این‌گونه نیستند!

۱. تصفیه‌کننده‌ی هوا با فیلتر مکانیکی (Models With Mechanical Filters)

به طور کلی مدل‌هایی از تصفیه‌کننده‌ی هوا که با فیلتر مکانیکی کار می‌کنند از فن‌هایی بهره می‌برند که هوا را از میان شبکه‌ای متراکم از الیاف ریز، وادار به عبور می‌کند. در این میان فیلترهایی با شبکه‌ی بسیار کوچک، فیلترهای HEPA نامیده می‌شوند این قابلیت را دارند که ۹۹.۹۷ درصد از ذرات با اندازه‌ی معین ۰.۳ میکرومتر قطر (به عنوان مثال دوده و گرده‌های گیاهان) را به دام بیاندازند. همچنین فیلترهای HEPA می‌توانند ذرات بزرگتر از جمله گرد و غبار، گرده‌ها و برخی از هاگ‌ها را در حالی که در هوا معلق هستند، به خوبی به دام بیاندازد و حذف کند.

در مورد محدودیت‌های تصفیه‌کننده‌ی هوا با فیلتر مکانیکی هم می‌توان اذعان داشت که این دسته از کالاها به حذف گازهای موجود در هوا کمکی نمی‌کنند و در عین حال نگهداری از آن‌ها ممکن است برای شما هزینه‌بر باشد؛ چراکه فیلترهای مکانیکی باید هر ۶ تا ۱۲ ماه یکبار تعویض شوند. لازم به ذکر است که معمولا قیمت فیلترها از ۲۰۰ هزارتومان به بالا شروع می‌شود!

۲. تصفیه‌کننده‌ی هوا با فیلتر کربن فعال (Models With Activated Carbon Filters)

این نوع از فیلترها به جای به دام انداختن ذرات و عملکردی مشابه با فیلترهای مکانیکی، از کربن فعال به منظور جذب برخی از آلاینده‌ها از هوا استفاده می‌کنند. همچنین تصفیه‌کننده‌ی هوا با فیلتر کربن فعال این قابلیت را دارد که با برخی از گازها مقابله کند، اما این مسئله فرمالدئید، آمونیاک یا اکسید نیتروژن نمی‌شود.

از آن‌جایی که فیلترهای کربن فعال قابلیت جذب ذرات را ندارند، بسیاری از بسیاری از این دستگاه‌ها علاوه بر فیلتر کربن فعال از فیلتر هوای پنلی چین‌خورده (Pleated Filter) برای جذب ذرات استفاده می‌کنند. با این حال، فیلتر کربن فعال سریع‌تر از فیلتر چین‌خورده اشباع می‌شود و نیاز به تعویض در هر سه ماه یک‌بار دارد. این در حالی است که فیلترهای چین‌دار هر ۶ تا ۱۲ ماه نیاز به تعویض دارند. فیلترهای کربن فعال معمولا از ۱۰۰ هزار تومان به بالا قیمت دارند.

۳. دستگاه‌های اُزون‌ساز (Ozone Generators)

دستگاه‌های اُزون‌ساز همان‌طور که از نام آن‌ها هم مشخص است، وسیله‌ای است که با تولید اُزون آلاینده‌ها را وادار به واکنش با آن می‌کند؛ در چنین حالتی آلاینده‌ها نظر شیمیایی تغییر می‌کنند. علی‌رغم تبلیغاتی که در مورد این سیستم‌ها به طور وسیع (به‌ویژه در ایران) وجود دارد، چنین دستگاه‌هایی برای کیفیت هوای داخلی اتاق خطرناک است و استفاده از آن از نظر متخصصین چندان توصیه نمی‌شود.

سازندگان دستگاه‌های اُزون‌ساز اغلب ادعا می‌کنند که این دستگاه‌ها سطوح ایمن از ازون را منتشر می‌کنند، اما آزمایشات نشان می‌دهد که حتی با تنظیم این دسته از کالاها در حالت انتشار سطح پایینی از ازون، برخی مدل‌ها از حد مجاز سازمان غذا و دارو که مقدار ۰.۰۵ ppb (برای مصارف پزشکی) است، فراتر می‌روند.

علاوه بر این، مطالعات EPA نشان داده است که وجود اُزون در محیط، عملکرد ریه را مختل می‌کند و باعث افزایش تحریک گلو، ایجاد سرفه، درد قفسه سینه و التهاب بافت ریه می‌شود. همچنین قرار گرفتن در معرض ازون ممکن است برای بیماران درگیر با آسم، آمفیزم و برونشیت مناسب نباشد.

۴. تصفیه‌کننده‌های الکترونیکی هوا (Electronic Air Purifiers)

تصفیه‌کننده‌های الکترونیکی، ذرات موجود در هوا را یونیزه می‌کند، در چنین حالتی جاذبه‌ای مغناطیسی در صفحات روی دستگاه یا سطوح مجاور ایجاد می‌شود و ذرات به آن‌ها می‌چسبند. در همین راستا لازم به تاکید است که متخصصین تصفیه کننده‌های الکترونیکی هوا را پیشنهاد نمی‌کنند، چراکه می‌توانند گازی همچون ازون تولید کنند.

۵. تصفیه‌کنندهای میکروب‌کش با تابش فرابنفش (UVGI)

برخی از تولیدکنندگان ادعا می‌کنند که چنین دستگاه‌های تصفیه هوایی، ویروس‌های موجود در هوا، باکتری‌ها و هاگ‌های قارچی را با استفاده از تابش فرابنفش از بین می‌برند. اما در عین حال باید بدانید که برخی از باکتری‌ها یا کپک‌ها در برابر اشعه فرابنفش مقاوم هستند. درواقع نور UV باید به اندازه‌ی کافی قدرتمند و قرارگیری در معرض آن باید به اندازه کافی طولانی (از چند دقیقه تا چند ساعت) باشد. بنابراین، عملیات پاک‌سازی در عرض چند ثانیه انجام نخواهد شد.

نکات کلیدی که قبل از خرید دستگاه‌ تصفیه‌کننده‌ی هوا باید بدانید

حال که با انواع دستگاه‌های تصفیه‌کننده‌ی هوا آشنا شدید وقت آن است که به سراغ آشنایی با نکات کلیدی قبل از خرید این دسته از محصولات برویم، تا انتخابی دقیق و رضایت‌بخش را رقم بزنید.

۱. هزینه‌ی تعویض فیلترهای دستگاه را در نظر بگیرید!

به عنوان یک قاعده کلی، در نظر داشته باشید که شما باید فیلترهای چین‌دار را هر ۶ تا ۱۲ ماه و فیلترهای کربن فعال را هر سه ماه یکبار تعویض کنید. در همین راستا اکثر مدل‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم دارای یک چراغ نشانگر هستند که به شما این امکان را می‌دهد که زمان تعویض (یا تمیز کردن) فیلتر را بدانید. بنابراین قبل از خرید این نوع محصولات، هزینه‌ی تعویض فیلترهای دستگاه را در نظر بگیرید!

۲. اهمیت توجه به برچسب‌ها

همیشه حواستان به برچسب‌های دستگاه باشد، چراکه وجود آن‌ها تضمین‌کننده سلامت و کاهش هزینه‌های شماست. اولین گزینه‌ای که باید به آن توجه کنید برچسب انرژی استار یا «Energy Star» است. انرژی استار استانداردی بین‌المللی است و به نحوه‌ی مصرف انرژی توسط دستگاه‌های الکترونیکی و دیگر محصولات تجاری شرکت‌ها وابسته است. تصفیه‌کننده‌های دارای برچسب انرژی استارِ ۴۰ درصد نسبت به مدل‌های دیگر از نظر انرژی کارآمدتر هستند.

یکی دیگر از برچسب‌های تاییدی بر روی این دسته از محصولات گواهی AHAM است. این گواهی از طرف انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی به یکسری از کالاها داده می‌شود و هدف آن تعیین نرخ تحویل هوای پاک (CADR) و اندازه‌ی اتاق است. CADR بر حسب فوت مکعب در دقیقه سنجیده می‌شود و اطلاعات آن میزان حجم هوای تمیزی که دستگاه تصفیه هوا در بالاترین تنظیم سرعت خود می‌تواند تولید کند را منعکس می‌کند. جالب است بدانید در بین همه‌ی مدل‌ها، تصفیه‌کننده‌‌هایی با فیلتر HEPA اغلب بالاترین CADR را به دست می‌آورند.

به طور کلی CADR بالاتر از ۲۴۰، امتیاز عالی را دریافت می‌کند، بعد از آن ۲۴۰ تا ۱۸۰، سپس ۱۷۹ تا ۱۲۰، و در آخر ۱۱۹ تا ۶۰ آخرین امتیاز است. همچنین هر تصفیه‌کننده‌ی هوایی با امتیاز زیر ۶۰ رتبه‌ی ضعیف را کسب می‌کند. لازم به ذکر است که برای جذب دود سیگار، گرد و غبار و گرده‌ها، درجه‌بندی‌های CADR مختلفی وجود دارد؛ بنابراین اگر به عنوان مثال، با فردی سیگاری زندگی می‌کنید یا در زمستان از شومینه استفاده می‌کنید، دستگاه تصفیه هوایی با CADR بالا برای دود تنباکو را انتخاب کنید.

۳. توجه به اندازه‌ی اتاق برای انتخاب تصفیه‌کننده‌ی هوا

اگر دستگاه تصفیه‌کننده‌ی هوا را بر اساس گواهی AHAM انتخاب می‌کنید، می‌توانید مطمئن باشید که اندازه‌ی اتاق هم در آن لحاظ شده است. در غیر این‌صورت، باید در هنگام خرید چه به صورت آنلاین و چه حضوری، برای هر مدل به محدوده و اندازه‌ی اتاق دقت کنید.

۴. به میزان صدای دستگاه توجه کنید!

دستگاه‌ تصفیه‌کننده‌ی هوا را نباید تنها بر اساس عملکرد انتخاب کرد، بلکه میزان و سطح صدای آن در انتخاب بسیار مهم است. درواقع از آن‌جایی که این دسته از سیستم‌ها باید همیشه در حال کار باشند، در حالت ایدئال بهترین مدل بی‌صداترین (به عنوان مرجع بهتر است بدانید که میزان نویز یخچال حدود ۵۰ دسی‌بل است) مدل است.

در کنار توجه به این مشخصه لازم است بدانید که عموما یک‌سری نکات برای به حداقل رساندن سر و صدای دستگاه تصفیه هوا وجود دارد. به عنوان نمونه بهتر است وقتی در اتاق نیستید، دستگاه را روی سرعت بالا تنظیم و اجرا کنید و زمانی که در آن اتاق هستید آن را روی حالت کم قرار دهید. بنابراین در صورت خرید مدلی پرصدا می‌توانید راهکارهای کاهش صدای دستگاه را جست‌وجو کنید.

به منظور افزایش بهروری و نگهداری از سیستم تصفیه‌کننده‌ی هوا، لازم است فیلترها را مرتباً تمیز یا تعویض کنید. به یاد داشته باشید که اگر سیستم شما فیلتر کثیفی داشته باشد، نمی‌تواند به طور موثری کار کند. همان‌طور که قبلا هم اشاره شد، فیلترهای چین‌دار هر ۶ تا ۱۲ ماه و فیلترهای کربن فعال هر سه ماه یکبار باید تعویض شوند.

اگر فقط محیطی با چندین اتاق دارید، دستگاه‌ تصفیه‌کننده‌ی هوا را در اتاقی قرار دهید که بیشترین وقت را در آن می‌گذارید. همچنین مطمئن شوید که دستگاه را در جایی قرار داده‌اید که هیچ چیزی مانع جریان هوای آن نمی‌شود. به عنوان مثال، بهتر است آن را دور از پرده‌ها قرار دهید! در کنار این موارد برای جلوگیری از ایجاد اختلال در کارکرد دستگاه و کاهش صدای آن، پیشنهاد می‌کنیم وقتی در اتاق نیستید، دستگاه را با سرعت بالا اجرا کنید و زمانی که در اتاق هستید آن را کم کنید.

معرفی محبوب‌ترین مدل‌های تصفیه‌کننده‌ی هوای خانگی

در کنار این فاکتورها لازم است با محبوب‌ترین مدل‌های تصفیه هوا در بازار ایران آشنا شوید، تا بتوانید انتخاب و خریدی بهتر داشته باشید.

دستگاه تصفیه کننده‌ی هوای جی‌پلاس مدل GAP-670IK

جی‌پلاس مدل GAP-670IK تصفیه‌کننده‌ای با خروجی ۴۰۰ متر مکعب بر ساعت برای فضایی با مساحت حداکثر ۵۲ متر مربع است که با وجود تایمر و قابلیت‌ بخور می‌تواند گزینه‌ای به‌صرفه و با ارزش خرید بالا باشد. جالب است بدانید که حالت هوشمند تصفیه‌ کننده‌ی هوا جی‌پلاس این امکان را دارد که به صورت خودکار میزان آلودگی هوای محیط را اندازه‌گیری کند و میزان هوای خروجی را بر اساس آن تنظیم کند. از جمله دیگر مشخصه‌های این محصول سنسورهای میزان سطح آب، وجود حالت Sleep Mode، حداکثر صدای ۶۵ دسی‌بل، سه فیلتر HEPA، کربن فعال و یون‌ساز و توان مصرفی ۷۰ وات است.

تصفیه کننده‌ی هوای آلماپرایم مدل AP-363

تصفیه کننده‌ی هوا آلماپرایم مدل AP-363، محصولی مطمئن برای خانواده‌های دارای کودکان خردسال و سالمندان است که دارای ویژگی‌های قابل‌توجهی همچون تولیدکننده‌ی یون منفی و اکسیژن فعال، سنسور تشخیص گرد و غبار، صدای فوق‌العاده کم (۵۵ دسی‌بل)، ۵ فیلتر (فیلتر اولیه، فیلتر هپا و فیلتر کربن فعال) و کنترل از راه دور است.

در کنار این موارد لازم به ذکر است که تصفیه هوای آلماپرایم بر خلاف دیگر محصولات علاوه بر عملکرد موفقی که دارد، از طراحی زیبایی هم برخوردار است. بنابراین استفاده از این محصول در خانه و محیط کار، زیبایی خاصی را به فضا می‌بخشد. همچنین این کالا قابلیت نمایش داده‌های مربوط به PM2.5 ( ذراتی با ابعاد کمتر از ۲.۵ میکرون) را دارد و می‌تواند به طور میانگین میزان این ذرات را در ۲۴ ساعت اندازه‌گیری کند.

دستگاه تصفیه کننده‌ی هوای شیائومی مدل ۴Pro

مثل همیشه که شرکت شیائومی بهترین کیفیت را با کمترین هزینه‌ی تمام شده به شما ارائه می‌کند، این بار دستگاه تصفیه کننده هوا شیائومی مدل ۴Pro را به بازار عرضه کرده است. این کالای قدرتمند با وجود سنسور تشخیص ذرات معلق pm10 و استفاده از لامپ فرابنفش، تصفیه هوایی کاربردی است که با مشخصه‌های دیگری همچون قابلیت انتشار رایحه خوش، امکان پشتیبانی از فضا به صورت ۳۶۰ درجه، صدا و نویز خیلی کم (۳۳.۷ دسی‌بل)، وجود فیلتر یک‌پارچه و توان مصرفی ۵۰۰ وات همراه شده است. با توجه به حجم هوادهی (۸۳۳۰ لیتر هوا در دقیقه) این محصول باید اذعان داشت که دستگاه تصفیه کننده هوا شیائومی مدل ۴Pro برای فضاهای ۳۶ تا ۶۰ متری گزینه‌ای مناسب است.

تصفیه کننده‌ی هوای ایستکول مدل TM-TW400H

تصفیه کننده هوا ایست کول مدل TM-TW400H محصولی ایرانی و با کیفیت و خوش‌قیمت است که همراه با با یک فیلتر هپا و یک فیلتر کربن فعال به بازار عرضه شده است. TM-TW400H دارای مشخصه‌هایی همچون قابلیت بخور، پوشش فضای اطراف تا ۱۱۰ متر، تنظیم رطوبت خودکار محیط، مجهز بودن به ۴ حالت سرعت و ۳ حالت عملکردی متنوع و طراحی زیبا و مینیمال است. حجم هوای خروجی این تصفیه‌کننده هوا ۴۰۰ متر مکعب بر ساعت و میزان صدای آن ۴۴ دسی‌بل است. بنابراین با توجه به تمام ویژگی‌های مطرح شده برای این کالا می‌توان ادعا کرد که تصفیه کننده هوا ایستکول مدل TM-TW400H سیستمی پرقدرت و با ارزش خرید بالاست.

تصفیه کننده‌ی هوای آلماپرایم مدل AP-152

چنانچه به دنبال تصفیه‌کننده‌ی هوایی جمع‌وجور و زیبا می‌گردید، تصفیه کننده‌ی هوا‌ی آلماپرایم مدل AP-152 می‌توان انتخابی مناسب برای شما باشد. به طور کلی این کالا با وجود ۴ فیلتر از نوع اولیه، هپا، کربن فعال و ضدباکتری، می‌تواند گرده‌های گیاهان، سرب و دوده، بوی نامطبوع و کپک‌ها را جذب کند. همچنین جالب است بدانید که ابعاد این سیستم تنها ۱۹۰x167x54 میلی‌متر است و به اندازه‌ی یک کیف دستی فضای شما را اشغال می‌کند. مشخصه‌های دیگر این کالا شامل قابلیت استفاده‌ی دو منظوره، تولید یون‌های منفی و اکسیژن فعال، وجود حالت استند بای، پد ضدلغزش ( جهت جلوگیری از لیز خوردن هنگام رانندگی ) و نشانگر تعویض فیلتر می‌شود.

دستگاه تصفیه‌کننده‌ی هوای اکسی باکس مدل Aero-Pure

جالب است بدانید که در بین نمونه‌های مختلف دستگاه تصفیه‌ هوا گزینه‌های قابل حمل هم وجود دارد و یکی از باکیفیت‌ترین مدل‌های آن دستگاه تصفیه کننده‌ی هوا‌ی اکسی باکس مدل Aero-Pure است. این سیستم جمع‌وجور و در عین حال ارزان‌قیمت محصولی فرانسوی است و می‌تواند ۹۹.۹۹ درصد ذرات آلاینده هوا و مواد حساسیت‌زا را جذب کند.

یک ویژگی‌ مهم دیگر این دستگاه عدم وجود فیلتر بر روی آن است. به طور کلی Aero-Pure قابلیت پاک‌سازی مساحتی ۲۰ متری را در حدود ۲ ساعت دارد؛ بنابراین گزینه‌ای مناسب برای روزهای آلوده‌ی تهران در داخل ماشین است. لازم به ذکر است که مساحت تحت پوشش این کالا ۱۰ متر مکعب بر ساعت است و می‌تواند با صدایی کمتر از ۳۰ دسی‌بل، در هر ثانیه ۴۰ میلیون یون تولید کند.

دستگاه تصفیه هوای گردنی ولارا مدل Fresh Air Personal

دستگاه تصفیه کننده‌ی هوا‌ی ولارا مدل Fresh Air Personal، یک کالای میان‌رده و گردنی با مشخصه‌هایی همچون استفاده از تکنولوژی RCI کمپانی Activ Tek، یونیزاسیون کلیه آلودگی‌ها و بوهای نامطبوع، تولید اکسیدکننده به میزان بسیار اندک و بدون فیلتر است. در حالت کلی این نوع تصفیه کننده‌ی هوا‌ کارایی خوبی دارد و برای کسانی که از مشکلات ریوی رنج می‌برند، همراهی مناسب است.

دستگاه تصفیه کننده‌ی هوای سایار مدل الکترو موج

به طور کلی استفاده از دستگاه تصفیه کننده‌ی هوا‌ی سایار مدل الکترو موج یکی از بهترین روش‌های شناخته شده برای از بین بردن آلودگی‌ها و عوامل آلرژی‌‌ساز است؛ چراکه این دستگاه با تولید یون‌های مثبت و منفی و اکسیژن خالص در هوا می‌تواند تا حد بالایی به افزایش کیفیت هوای محیط کمک کند.

درواقع تصفیه هوای سایار، محصولی کاملا ارزان قیمت است که توانایی تولید ۳ میلیون pcs/cc یون منفی و ۲.۵ میلیون pcs/cc یون مثبت را دارد؛ بنابراین می‌تواند گزینه‌ای به‌صرفه برای اغلب افراد باشد. از جمله ویژگی‌های این دستگاه پوشش ۴۰ تا ۵۰ متر مربعی فضا، توان مصرفی ۴ وات، مجهز به چراغ شب در رنگ‌های زیبا و ملایم، عدم نیاز به فیلتر و فیلتراسیون دو مرحله‌ای است.

دستگاه تصفیه کننده‌ی هوا‌ی هون لند مدل XJ3400

اگر به دنبال محصولی همه‌ چیز تمام هستید بهتر است به دستگاه تصفیه کننده‌ی هوا‌ی هون لند مدل XJ3400 نگاهی بیاندازید؛ چراکه تنها بخشی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این کالا شامل قابلیت جذب ذرات معلق در هوا با اندازه‌ی ۰.۳ میکرون، فیلتر بوهای نامطبوع، ژنراتور تولید یون منفی با قدرت بالا، LCD مخفی جهت نمایش میزان ذرات معلق بزرگتر از ۲.۵ میکرون، وجود تایمر و قفل کودک، ۳ سرعت مختلف و قابلیت تنظیم بر روی حالت‌های دستی، خودکار و حالت خواب می‌شود.

در کنار این موارد باید بدانید که این سیستم محدوده‌ی پوششی در حدود ۳۲.۱ تا ۴۰ متر‌ مربع و همراه با ۴ نوع فیلتر (فیلتر اولیه، ضد آلرژی، هپا و کربن فعال) و حس‌گر گردوغبار است. در پایان لازم به تاکید است که XJ3400 همراه با دفترچه راهنمای فارسی به همراه کارت گارانتی یکساله به بازار عرضه شده است، که مزیت قابل‌توجهی برای یک کالای دیجیتال است.

دستگاه تصفیه کننده‌ی هوا‌ی لایفا ایر مدل ۵۰۲

تصفیه‌کننده‌ی هوشمند لایفا ایر مدل ۵۰۲ محصولی کامل و ساخته شده با استفاده از فناوری انحصاری اروپایی است که همراه با موتور قدرتمند توربو (با کمترین صدا) و فیلترهای چندگانه از جمله پیش‌فیلتر، فیلتر هپا و فیلترهای کربن‌فعال، قدرت جذب بالایی به منظور پاک کردن محیط اطراف به شما ارائه می‌کند. این دستگاه جذاب از چند نوع حسگر از جمله سنسور لیزری (برای شناسایی ریزگردهای کمتر از ۲/۵ میکرون)، سنسور الکترووشیمیایی و سنسور دی‌اکسیدکربن برخوردار است و کاربر به راحتی می‌تواند شدت و نوع آلاینده‌ها را در مانیتور هوشمند این محصول مشاهده کند.

همچنین لازم به ذکر است که این دستگاه می‌تواند در کمتر از یک ساعت، محیطی برابر با ۳۳۰ تا ۴۵۰ مترمکعب یا ۱۱۰ تا ۱۷۰ مترمربع را (بسته به انتخاب نوع مدل) با حجم هوای خروجی ۴۵۰ متر مکعب‌ بر ساعت کاملا پاکیزه کند. البته باید بدانید که فیلترهای این دستگاه تقریبا هر دو سال یک‌بار نیاز به تعویض دارد، در چنین حالتی باید در حدود ۹ میلیون تومان در هر دو سال برای تعویض فیلترهای آن هزینه کنید. بنابراین بهتر است قبل از خرید تمام این جوانب را مطابق با اطلاعات این راهنمای خرید در نظر بگیرید.

دستگاه تصفیه کننده‌ی هوا‌ی ایستکول مدل TM-TW209

یکی دیگر از تصفیه‌کننده‌های محبوب ایرانی با قیمت معقول دستگاه تصفیه کننده‌ی هوا‌ی ایستکول مدل TM-TW209 است. از جمله ویژگی‌های این دستگاه زیبا پالایش و تصفیه هوای محیط‌هایی با ابعاد ۳۰ تا ۵۵ مترمربعی به شکلی کارآمد، فیلتراسیون چندمرحله‌ای با استفاده از فیلترهای هپا و کربن فعال، قابلیت جذب بو و گازهای مضر، مجهز به نمایشگر، قابلیت تنظیم سرعت فن در ۳ حالت و وجود حالت سایلنت است. در حالت کلی دستگاه تصفیه کننده‌ی هوا‌ی ایستکول مدل TM-TW209 کالایی قابل اطمینان است که از کیفیت خوبی برخوردار است و می‌تواند به منظور تصفیه‌ی هوای واحدهای آپارتمانی کاملا مفید باشد.

تصفیه کننده‌ی هوا‌ی آلماپرایم مدل AP-331

تصفیه کننده‌ی هوا‌ی آلماپرایم مدل AP-331 کالایی با ۶ فیلتر از جمله فیلتر الکترواستاتیک است که با استفاده از تکنولوژی نانو می‌تواند به خوبی محیط را پاک‌سازی کند. مجهز بودن به امکاناتی همچون حالت شبانه با صدای بسیار کم، حذف ذرات ریز در محدوده‌ی ۰.۱ تا ۰.۳ میکرون در هوا، نرخ تبدیل هوای پاک تا ۲۰۰ متر مکعب بر ساعت، وجود تایمر و حالت اتوماتیک بر حسب میزان آلودگی و مصرف کم انرژی در این سیستم قابل‌توجه است و می‌تواند آن را به انتخابی مناسب برای اغلب کاربران بدل کند.

بازدید : - بار دسته بندی : 58 تاريخ : 22 آوریل 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.


دانلود فیلم سینمایی خارجی عاشقانه
دانلود ریمیکس
تماشای فیلم و سریال
سرویس اشتراک ویدئو رایگان
دانلود انیمیشن
دوره بقا در جنگل
خرید نمایندگی هاست ارزان
وطن کالا
خرید وی
خرید بلیط هواپیما
بلیط هواپیما مشهد شیراز

موضوعات

آرشیو ماهانه

تبلیغات متنی

بت اسپات