پارس نشان » سئو 2021 را با این 3 نکته کمتر شنیده شده شروع کنیدپارس نشان
ضمانت بازگشت
فایل های تست شده
پرداخت آنلاین
تضمین کیفیت
دانلود فوری

سال 2020 را با کرونا پشت سر گذاشتیم. روزهای بدی که دامن همه مردم و اغلب کسب و کارها را گرفت. اما سال 2021 با خبرهای خوشحال کننده از واکسن و کم شدن آمارها می تواند نویدبخش روزهای تازه ای باشد. روزهای تازه ای برای دنیای کسب و کار و روزهای تازه ای برای مارکتینگ و سئو.

ما در اینجا 3 نکته مهم برای شروع سئو در سال 2021 را به شما خواهیم گفت. هم برای سایت های نوپا و هم برای سایت های بزرگ و کوچک دیگر که در میانه ی راهشان هستند.

1. تقاضا و Search Intent کاملا متغیر هستند.

قبلا گفته ایم که Search Intent شاید مهم ترین درسی است که ما باید از ماهیت سئو بدانیم. در حقیقت سئو زمانی در فرایند مارکتینگ قدرت می گیرد که ما بدانیم کاربر چرا یک کلیدواژه را جستجو می کند. تنها در آن صورت می توانیم محتوایی برای کاربر تدارک ببینیم که بتواند کاربر را نگه دارد و حتی به مشتری تبدیل کند.

نکته مهم اینکه اگر صفحات شما دقیقا متناسب با میل کاربران یا همان Search Intent بهینه شوند احتمال اینکه رتبه خوبی در گوگل بگیرید بهتر است. (یک مثال ساده: وقتی کاربری کفش ورزشی را سرچ می کند احتمالا دنبال خرید آن است. پس باید به صفحه خرید وصل شود. اما وقتی بهترین کفش ورزشی را سرچ می کند دنبال محتواست. یک محتوا که بهترین کفش های ورزشی را به او معرفی کند. بارها چنین اشتباهاتی را در بستر وب از سایت های مختلف دید ه اید. ماموریت جدید گوگل که حالا به زبان فارسی هم کشیده شده است این است که میل کاربر را با صفحاتی که دنبال آن است مرتبط کند.)

سال 2020 یک نکته مهم به ما یاد داد. اینکه همه چیز می تواند تغییر کند. گوگل حالا سیستمی را پیاده کرده است که می تواند لحظه ای صفحات شما را بالا و پایین کند. احتمالا شما هم بارها دیده اید که کلیدواژه های شما بالا و پایین زیادی دارند. مخصوصا اگر در رتبه های بالا درگیر رقابتید این مسئله بیشتر به چشم می آید.

مثلا اگر در گوگل ترندز کلمه ماسک را نگاه کنید خواهید دید که در زمان هایی از سال به دلایل مختلف که همه از آن ها آگاهیم کلمه ماسک بیشتر جستجو شده است. گوگل حالا با سیستم جدیدش به سادگی در هر زمانی که کلمات بیشتر جستجو می شوند و یا الگوریتم های جستجوی کاربران تغییر می کنند به راحتی خودش را آداپت می کند و رتبه ها را بالا و پایین می برد. تقریبا روی اکثر کی وردها این نوع بالا و پایین رفتن رتبه ها صورت می گیرد.

ماسک 2021

نکته مهم دیگر این است که شما نباید همه تخم مرغ هایتان را در سبد گوگل قرار دهید اگر این فرصت ها را متناسب با کسب و کارتان بهتر شناسایی کنید می توانید استراتژی مارکتینگ تان را بهینه کنید و در لحظه تصمیم بگیرید جاهایی غیر از گوگل ورودی بهتر بگیرید. باید به صورت مداوم کلمات کلیدی مهم کسب و کارتان را زیر نظر بگیرید. اگر احساس می کنید سایت هایی در حال بالا آمدن هستند که فرمت محتوایی آن ها با شما کاملا متفاوت است باید تغییرات را به درستی رصد کنید و در صورت نیاز فرمت محتوایی خودتان را تغییر دهید.

2. کسب و کارهای محلی و متخصصین سئو محلی باید قوی تر عمل کنند.

شاید هیچ موقع دیگری آداپته شدن سریع تا این اندازه برای سئوکارها مهم نبوده است. کسب و کارهای محلی بیشترین آسیب را در جریان کرونا دیده اند. به طور مثال یک رستوران که مدت ها روی حضور آنلاینش کار کرده بود حالا دیگر نمی توانست از این حضور آنلاین به درستی نتیجه بگیرد. چون حتی اگر کاربران می دانستند که این رستوران در حال حاضر باز است و سرویس می دهد فرقی به حالشان نمی کرد.

گوگل در حال حاضر امکانات جدیدی را برای Google My Business ارائه کرده است. کسب و کارها حالا می توانند دکمه تماس  یا هر کال تو اکشن دیگری را به Knowledge Panel و یا صفحه گوگل مپ شان اضافه کنند تا کاربران خیلی راحت تماس بگیرند یا میتینگ آنلاین داشته باشند. کسب و کارهای محلی یا اگر بخواهیم با نام کرونایی شان یعنی کسب و کارهای حضوری در موردشان حرف بزنیم باید بتوانند خودشان را با این شرایط سازگار کنند. تغییراتی در کلیدواژه هایشان بدهند. مثلا اگر قبلا صرفا روی کی ورد مشاوره تغذیه کار می کردند حالا باید روی کلیدواژه های آنلاین برای این کار هم تمرکز کنند. مثلا مشاوره تلفنی تغذیه، مشاوره آنلاین تغذیه و … که می توانند برای کسب و کارها ورودی مالی داشته باشند.

3. جامعه سئو بزرگ تر شده است.

به جرات می توان گفت جامعه سئو جزو فعال ترین جوامع آنلاین است. فعال ترین کامیونیتی در حال حاضر متعلق به دولوپرهاست که به لطف گیت هاب و استک اورفلو ایجاد شده است. اما سئوکارها هم در حال حاضر در شبکه های اجتماعی، گروه ها، ردیت و جاهای دیگر به شدت فعالند و به یکدیگر کمک می کنند. در حال حاضر اگر شما به مشکلات ریز و جزئی در سئو برخورد کنید خیلی راحت می توانید در گروه ها و شبکه های اجتماعی از افراد مختلف بپرسید و تا حدی به جواب سوال تان برسید. در این زمان دوره های آموزش سئو هم به شدت پربازخورد بودند و شاید بتوان گفت سئو در یک فرایند علمی تدریس شده است.

اما این چه اهمیتی دارد؟ از یک نقطه نظر حالا شما رقبای آگاه تری دارند. سئوکارها با دانش بیشتر و مهارت های پخته تر وارد میدان شده اند و شما برای اینکه عقب نمانید باید خودتان را جلوتر بکشید. از طرف دیگر بحث هایی که در کامیونیتی های سئو می شود تخصصی تر شده اند. نکات مهم و جالبی در این گروه ها رد و بدل می شوند که می توانید از آن ها استفاده کنید.

جمع بندی

سئو یک جریان پویاست. مثل یک رودخانه که غول بزرگی که به نام گوگل سرچشمه ی آن است. وقتی این سرچشمه انقدر بزرگ است. شما نمی توانید با همان مهارت های قبلی تان وارد این رودخانه شوید یا از این رودخانه سهمی داشته باشید. باید خودتان را با جدیدترین مهارت ها مسلح کنید تا بتوانید در این رودخانه شنا کنید و خودنمایی کنید. پس باید روز به روز خودتان را تقویت کنید و نکات جدیدتری یاد بگیرید. این 3 نکته سئو در سال 2021 که در اینجا گفته شد را قبلا کمتر جایی شنیده بودید. به همین دلیل بهتر است دوباره و دقیق این نکات را بخوانید و سعی کنید به نحوی وارد استراتژی سئوتان کنید.

بازدید : - بار دسته بندی : آموزش سئو تاريخ : 13 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.


دانلود فیلم سینمایی خارجی عاشقانه
دانلود ریمیکس
تماشای فیلم و سریال
سرویس اشتراک ویدئو رایگان
دانلود انیمیشن
دوره بقا در جنگل
خرید نمایندگی هاست ارزان
وطن کالا
خرید وی
خرید بلیط هواپیما
بلیط هواپیما مشهد شیراز

موضوعات

آرشیو ماهانه

تبلیغات متنی

بت اسپات