پارس نشان » ثروت آفرینی چیست| چگونه ثروت آفرینی کنیم؟پارس نشان
ضمانت بازگشت
فایل های تست شده
پرداخت آنلاین
تضمین کیفیت
دانلود فوری

ثروت آفرینی را نمیتوان در یک مقاله و یا یک کتاب آموزش داد. هدف ما هم آموزش تمام روشهای ثروت آفرینی نیست. ما قصد داریم با ارائه راهکارهای، عملی بودن ثروت آفرینی را بیان کرده و خواننده را به مطالعه بیشتر در این زمینه تشویق کنیم. متاسفانه در ایران شاهد آن هستیم که بسیاری از ثروت آفرینان برتر تنها با آزمون و خطا موفق شده اند و بسیاری از آنها به دفعات به دور خود چرخیده اند و حتی عقب گرد کرده اند. دلیل این امر این است که ثروت آفرینی توسط این افراد بصورت علمی صورت نگرفته است. آنها دلیل موفقیت خود را نمی دانند. برای افزایش ثروت خود راهکارهای اشتباهی را انتخاب می کنند و با شکست مواجه میشوند و دوباره مسیر قبلی موفقیت را انتخاب می کنند و به همان نقطه شروع باز میگردند.

در کتب بازاریابی، ثروت آفرینی را علمی مانند سایر علوم میدانند و راه کارهای مشخص و مدونی برای آن قائل هستند. پیروی از این قواعد در عین سادگی، دشوار نیز هست. گاهی ما از موفق شدن می هراسیم و گاهی از شکست خوردن، این هراس ها باعث میشود که مسیر خود را تغییر دهیم و به ضررهای جبران ناپذیری داشته باشیم. یک تیم فوتبال را در نظر بگیرید. که مربی خوبی دارد و تاکتیک درستی را برای پیروزی پیش گرفته است و یک گل نا بهنگام دریافت می کند. اگر تیم با این گل تاکتیک تیمی را از دست بدهد و بی برنامه حمله کند، شکستش صد در صد خواهد بود. ولی اگر به تاکتیک مربی ایمان داشته باشد و تا دقیقه آخر با صبر و حوصله، تاکتیک را پیاده سازی کند، شانس پیروزیش بسیار بالا است. در این صورت حتی اگر تیم پیروز نشود، هیچ کس نمی تواند عملکرد تیم را نقد کند. در بازار هم دقیقا به همین منوال است. بازار امروز بسیار حرفه ای است و باید مطابق آن حرفه ای عمل کرد. نمیتوان با حدس و گمان به پیش رفت و انتظار موفقیت داشت.

 

ثروت آفرینی چیست؟

ثروت آفرینی چیست| چگونه ثروت آفرینی کنیم؟

در باره ثروت آفرینی منابع مختلفی وجود دارد ولی ارائه همه آنها ممکن نیست، در این مقاله مطالب براساس فایل های تصویری منتشر شده در سایت آموزشی Udemy تحت عنوان Wealth Creation تنظیم گردیده است. دلیل انتخاب این آموزش ها، هماهنگی آنها با هدف ما بوده است. این مقالات ضمن ارائه آموزش های کاربردی، آموزش ها را بصورت نکته ای بیان می کند، تا بیننده بتواند براساس آنها تحقیقات خود را ادامه دهد و به هدف مورد نظر برسد.

کتاب اخلاق ارسطو در تعریف خوشبختی، یک امر ثابت را نشان خوشبختی نمیداند و خوشبختی را یک امر دائم و همیشگی نمی شمارد درباره ثروت هم تقریبا به همین ترتیب است. برخی ثروت را، ثروت مالی، برخی سلامتی، برخی زندگی کم تلاطم میدانند.

تعریف آکادمیک ثروت عبارت است از: فراوانی منابع ارزشمند و دارایی های مادی. این تعریف به این معنی است که اگر شما چیزی را که از نظر دیگران ارزشمند است به مقدار فراوان داشته باشید ثروتمند تلقی میشوید. چیزی که در تعاریف آکادمیک نمیتوان یافت این است که چگونه میتوان این منابع را به مقدار زیاد بدست آورد.

در این بخش مقاله ثروت معادل پول بکار رفته است.

بدست آوردن ثروت

یکی از ساده ترین راه های کسب درآمد کارکردن برای دیگران است. اگر برای دیگران کار کنید. براحتی میتوانید مبلغی را بعنوان حقوق دریافت کنید. افرادی هستند که برای خود کار می کنند. با این حال این افراد هم برای بدست آوردن پول باید آن را از دیگران دریافت کنند. برای اینکه ثروت خود را اضافه کنیم. باید در انجام کار خود بهتر شویم. مهارت های جدید یاد بگیریم، و چیزی پیشنهاد دهیم که دیگران حاظر باشند بابت َآن پول پرداخت کنند. برای توسعه مهارت شما باید زمان صرف کنید. برای زودتر رسیدن به هدف کافیست که روی هدف خود متمرکز شوید و از میسر رسیدن هدف خارج نشوید.

پس انداز

متاسفانه با توجه به نرخ واقعی تورم در ایران، پس انداز در ایران به ضرر می انجامد. یعنی اگر شما بتوانید امسال با 20 میلیون تومان فلان خودرو را بخرید. اگر همین پول را پس انداز کنید، بعد از یک سال با آن پول به اضافه کل سود پرداختی حساب یک ساله نمی توانید، همان خودرو را تهیه کنید. اما این روش در کشورهایی که تورم کم و نزدیک به صفر دارند، تفاوت زیادی ایجاد می کند. در این روش شما متعهد میشود هر روز یا هر ماه مبلغ مشخصی را پس انداز کنید. و خرید ها و هزینه های خود را طبق یک چهارچوب از قبل نوشته شده انجام دهید.

ایجاد ثروت (پول درآوردن)

ما بدست آوردن ثروت را از ایجاد ثروت متفاوت میدانیم ولی شما ممکن است با ما موافق نباشید. ایجاد ثروت به معنی آن است که بدون نیاز به دریافت ثروت در گام نخست ثروت کسب کنیم. معمولا سرمایه گذاری ها باعث میشوند که شما به درآمد مشخصی بصورت ماهیانه دسترسی داشته باشید. بیمه های بازنشستگی نوع دیگری از ایجاد ثروت هستند.

در این بخش ثروت به معنای کلی آن مد نظر است و مترادف پول در نظر گرفته نمیشود.

حفظ سلامتی خود

شاید برای شما عجیب باشد ولی حفظ سلامتی یکی از پر درامد ترین مشاغل دنیا است. کشورهای توسعه یافته هزینه های گزافی بابت بدست آوردن این ثروت پرداخت می کنند. تغذیه سالم و ارزان برای تمام اقشار جامعه، در دسترس بودن درمان رایگان برای تمام اقشار جامعه، بخش کوچکی از هزینه هایی است که جوامع مدرن برای افزایش سطح سلامتی جامعه پرداخت میشود. از نظر فردی نیز هزینه های درمان بسیار بالا هستند و نگهداری از سلامت خود میتواند در صرفه جویی این هزینه ها به شما کمک کند. ده دقیقه ورزش صبحگاهی ملایم میتواند، سلامت شما را تا حد قابل توجهی ارتقاء دهد.

 

برای چیزی که میخواهید هدف گذاری کنید

داشتن چیزی که میخواهید

منظور از این عبارت سلامت روان است. در روانشناسی هیچ شخصی نیست که عقده نداشته باشد. عقده در روانشناسی به معنی کمبود است. شخص سالم و شخص بیمار تفاوتشان در توان مدیریت داشته ها و نداشته است. بدست آوردن تمام چیزهایی که میخواهیم نشدنی است. ولی میتوان برای بدست آورد چیزهای مهمتر برنامه ریزی کرد.

انجام دادن کاری که میخواهید انجام دهید

میگویند در لحظه مرگ انسان به اعمالی که انجام داده فکر نمی کند. به آنچه میخواسته انجام دهد و نتوانسته انجام دهند فکر می کنند. اگر از کار خود راضی نباشید و یا کار شما هزینه های شما را تامین نکند. اگر نتوانید به مسافرت بروید و یا ماشین دلخواه خود را بخرید، شما به تغییر شغل و حرکت در ایجاد ثروت نیاز دارید.

ترس و زمان دو عاملی هستند، که ما را از حرکت به ایجاد ثروت بیشتر دور می کنند. به خاطر داشته باشید که ثروتمندان همواره با تمرکز کامل به سمت هدف خود پیش میروند.

پول هیچ وقت انگیزه کافی ایجاد نمیکند

احتمالا همه ما گمان می کنیم، که برای کسب ثروت بهترین انگیزه پول است، ولی واقعیت این است، که در شرایط سخت انگیزه ثروتمند شدن آنچنان که باید انسان را به تلاش بیشتر وا نمی دارد. واقعیت این است که وقتی شرایط سخت میشود همه ما به خود میگوییم با همین پولی که دارم هم میتوانم زندگی کنم. به این ترتیب دست از تلاش خواهیم کشید. برای حفظ انگیزه هنگام سختی ما به دلیلی نیازداریم که ما را به حرکت وا دارد.

انگیزه های مهمتری در زندگی برای قدرت بخشیدن به شما لازم است. گاهی صرف زمان بیشتر در کنار خانواده میتواند انگیزه کافی باشد.انگیزه شما هرچه هست، هدف ما از این بخش این است که بگوییم اگر پول و ثروت را بعنوان یک هدف برای کسب ثروت در نظر گرفته اید شکست خواهید خورد. انگیزه های بسیار قویتری برای جنگیدن در برابر مشکلات لازم است.

 

رشد گام به گام در کسب ثروت

مدیریت بدون نظرخواهی از کارکنان

منظور این گام این است، که مسیر موفقیت و شکست کاملا مشخص و قابل برنامه ریزی است. یک مدیر با تنظیم راهکار رسیدن به هدف از کارکنان خود میخواهد که در مسیر تعیین شده حرکت کنند. چنین راهکاری نیازمند یک مدیریت موفق قدرتمند است. یک مدیریت که همواره با شکست مواجه میشود. نمیتواند از کارکنانش بخواهد بدون نقد شیوه مدیریتی، فقط دستورات را اطاعت کنند.

با زندگی افراد موفق و شکست خورده آشنا شوید

همه برای موفق شدن سعی می کنند از افراد موفق کپی برداری کنند با خواندن زندگی افراد شکست خورده، میتوانید بفمید اغلب مردم کجای این مسیر را اشتباه میروند. کجا از ادامه خسته میشوند. بسیاری از صاحبان سرمایه وجود دارند، که در اوج ثروت مسیری را انتخاب کرده اند که به شکست انجامیده است. بسیاری از افراد معمولی وجود دارند که با سرمایه اندک، خود را به اوج ثروت رسانده اند. افرادی وجود دارن که به آنها بعنوان وارثان ثروت پدرانشان یاد میشد و در جوانی چنان ثروتی ایجاد کردند، که ده ها و صد ها برابر ثروت پدرانشان میشد.

برای نگاشتن این مقاله بدنبال افراد ثروتمند دنیا میگشتم و وقتی صاحب پرتوریکویی برند زارا را در رتبه دوم دیدم، به ذهنم رسید این مطلب را بنویسم که برای تبدیل شدن به ثروتمند ترین مرد دنیا لازم نیست یک سیستم عامل طراحی کنید. با یک برند لباس خوش دوخت و خوش قیمت میتوان در دنیا رتبه یک بود. صدها برند پوشاک وجود دارند که طول عمرشان از زارا بیشتر است، ولی هیچکدام نتوانستند به اندازه زارا موفق شوند.

بازدید : - بار دسته بندی : دیجیتال مارکتینگ تاريخ : 5 می 2019 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.


دانلود فیلم سینمایی خارجی عاشقانه
دانلود ریمیکس
تماشای فیلم و سریال
سرویس اشتراک ویدئو رایگان
دانلود انیمیشن
دوره بقا در جنگل
خرید نمایندگی هاست ارزان
وطن کالا
خرید وی
خرید بلیط هواپیما
بلیط هواپیما مشهد شیراز

موضوعات

آرشیو ماهانه

تبلیغات متنی

بت اسپات