پارس نشان » سیر تکامل سئو از ابتدا تا امروزپارس نشان
ضمانت بازگشت
فایل های تست شده
پرداخت آنلاین
تضمین کیفیت
دانلود فوری

امروزه سئو بین کاربرانی که به دنبال اطلاعات هستند و ساختارهای اطلاعاتی، ارتباطی کاملا شخصی، آسان و کاربر پسند برقرار می‌کند. برای اینکه بتوانیم آینده را پیش‌بینی کنیم ضروری است تا ابتدا به روند‌هایی که در گذشته بر سئو گذشته، نگاهی بیندازیم. سیر تکاملی سئو را در ۵ بازه زمانی بررسی کرده‌ایم.

اولین نشانه‌ها از سئو (۱۹۹۱-۲۰۰۲)

سیر تکامل سئو

در ۶ آگوست ۱۹۹۱ تیم برنرز اولین وب سایت دنیا را ایجاد کرد که تا امروز هم زنده است. با گذشت سال‌ها، وبسایت‌های مختلفی ایجاد شدند که اطلاعات را بدون هیچ کاربردی و بهینه‌سازی لازم، به کاربر  ارائه می‌کردند.

در نهایت با افزایش تعداد وب سایت‌ها، اولین موتور جستجو وارد شد تا یک ساختار قابل دسترس برای اطلاعات ایجاد کند. در سال ۱۹۹۳موتورهای جستجویی مثل (Excite) با دسته‌بندی اطلاعات براساس حروف الفبا که در محتوا و پشت صحنه وب سایت قرار داشت، در زمینه اطلاعات در اینترنت یک حرکت انقلابی ایجاد کردند. پس از مدت کوتاهی شرکت‌های دیگری مثل یاهو (۱۹۹۴) و گوگل (۱۹۹۷) وارد عرصه موتورهای جستحو شدند تا دسته‌بندی اطلاعات را ساده‌تر کنند. در این دوران اولیه سئو، هر اتفاقی رخ می‌داد. بازاریاب‌ها با قرار دادن کلمات کلیدی زیاد و تگ‌گذاری بیش از حد و بک‌لینک‌هایی که اغلب اسپم بودند، جایگاه خیلی خوبی در موتورهای جستجو پیدا کردند. اغلب اجرای آپدیت برای الگوریتم‌های جستجو ماه‌ها طول می‌کشید و اجازه می‌داد تا تاکتیک‌های سئوکارهای کلاه سیاه برای مدتی طولانی موثر بماند.

موتورهای جستجویی مثل گوگل این فرصت را برای ارتباط کاربر با اطلاعات، با ارزش دیدند و تمام تلاش خود را برای اجرای قوانین و مقرراتی که امروزه می‌شناسیم، به کار گرفتند.

روزهای ابتدایی (۲۰۰۳-۲۰۰۵)

سیر تکامل سئو

در پی روش‌های غیراخلاقی بهینه‌سازی محتوا برای موتورهای جستجو، گوگل مسئولیت گسترش قوانین برای تولید‌کنندگان محتوا را به عهده گرفت. در این دوره آپدیت‌های زیادی اعمال شد تا با وب سایت‌هایی که از بک‌لینک‌های غیرواقعی و استفاده زیاد از کلمات کلیدی بهره می‌برند، جریمه شوند.

در راستای بهبود ارزش و ربط داشتن نتایج، موتورهای جستجو اولین تجربه شخصی‌ شده را با کمک تاریخچه جستجوی کاربر، ارائه کردند. علاوه بر خلق سئوی محلی، این اقدام سبب شد تا کاربران به اطلاعات ارزشمندی مثل نقشه، مکان‌ها و ساعات کاری فروشگاه‌ها دست پیدا کنند. در این دوره، بازاریاب‌ها درصدد جذب لینک‌ بودند تا نتایج بهتری در موتورهای جستجو بدست بیاورند. شعار گوگل «شیطان مباش» در این دوره نشان از تلاش این شرکت برای تنظیم نتایج جستجو و همینطور اطمینان از رفتار درست برندها براساس اقدامات اخلاقی داشت. به طور کلی این دوره، ساختاری را برای یک وب متمرکز بر کاربر و بیشتر شخصی‌سازی شده ایجاد کرد.

قرون وسطی سئو (۲۰۰۶-۲۰۰۹)

سیر تکامل سئو

روند قبلی جستجو و رفتار کاربر سبب ایجاد نیاز برای ارائه یک تجربه واکنش‌گرا شد. این دوره، راهنمای گوگل در ارائه خدمات جهانی گوگل بود تا بتواند محتوای کاربر پسند بیشتری مثل اخبار، تصاویر و ویدئوها را ارائه کند. آپدیت‌های خبری زنده از سرویس اخبار گوگل و توئیتر و محتواهایی که به تازگی دسته‌بندی شده بودند نیاز به بهینه‌سازی سریع و کاربر پسند داشت.

در سال ۲۰۰۸ آپدیت (Google Suggest) ارائه شد تا قابلیت کاربری را بهبود دهد و نتایج جستجوی مرتبط را بیشتر براساس تاریخچه جستجو کاربر ارائه کند. این تغییر همزمان شد با ارائه سرویس‌های گوگل ترندز و گوگل آنالکتیکس تا تولیدکنندگان محتوا با دید بهتری نسبت به کلمات کلیدی، بهینه‌سازی خود را انجام دهند.
این روند کاربر محور سئو سبب شد تا پایه‌های یک وب جذاب و شخصی‌سازی شده ایجاد گردد. بازاریاب‌ها شروع به بهینه‌سازی مطالب برای بیشتر دیده شدن در موتورهای جستجو کردند. تمرکز آنها روی نیت کاربر و بهبود رابط کاربری بود.

عصر روشنگری سئو (۲۰۱۰-۲۰۱۲)

سیر تکامل سئو

یک تغییر بزرگ در این دوره صورت گرفت و برندها را مجبور کرد تا با ارائه محتوای باکیفیت و کاربر محور، جایگاه بهتری در موتورهای جستجو پیدا کنند تا با جریمه‌های گوگل مواجه نشوند.

آپدیت‌های بزرگ گوگل، قوانین سختگیرانه‌ای در مورد استفاده از کلمات کلیدی، کیفیت محتوا و بهینه‌سازی بیش از حد وضع کرد. برندهایی مثل J.C. Penney و Overstock که از این قوانین پیروی نمی‌کردند، از صحنه جستجو محو شدند تا درس عبرتی برای بقیه باشند.

همراه با این مقررات، قابلیت‌های جدید جستجوی گوگل هم ارائه شد که روند رو به گسترش ارتباط‌های اجتماعی و قابل دسترس بودن کاربران را هدف قرار می‌داد. قابلیت‌هایی مثل گوگل گراف سبب می‌شد تا کاربر بدون باز کردن وب سایت، از محتوای آن استفاده کند.

نتایج محلی سئو نیز مستقیما درون صفحه جستجو قرار گرفتند تا فرصت‌های تبلیغاتی بیشتری را ایجاد کنند. قابلیت جستجوی لحظه‌ای (Google Instant) نیز به کاربر کمک می‌کرد تا با تایپ کلمه کلیدی به پیشنهادهای بهتری برای جستجو کردن برسد. همچنین گسترش نفوذ شبکه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو را مجبور کرد تا نتایج جستجو را براساس این شبکه‌ها ارائه کنند. در این دوره گوگل پلاس و دکمه پلاس گوگل ایجاد شدند که هر دو تاثیر قابل توجهی در دیده شدن محتوا داشتند.

برای بهینه‌سازی وب سایت، بازاریاب‌ها محتوایی ارزشمند و قابل به اشتراک‌گذاری با محوریت کاربران ارائه کردند. محتوایی که در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته می‌شد و بک‌لینک‌های ارزشمندی را ایجاد می‌کرد. این روندها سبب ایجاد عصر اطلاعاتی شد که حالا آن را می‌شناسیم.

دوران مدرن سئو (۲۰۱۳- حال حاضر)

سیر تکامل سئو

امروزه ما بر سر یک تقاطع قرار گرفته‌ایم که بین حریم شخصی و تجربه شخصی در حال کشمکش هستیم.
همین‌طور که موتورهای جستجو و شبکه‌های اجتماعی محیط دیجیتال مبتنی بر نیت کاربر را ایجاد کرده‌اند، صدای شکایت کاربران هم به خاطر مشکل امنیت و روش‌های تهاجمی بازاریاب‌ها درآمده است.
برندهایی مثل گوگل از اطلاعات شخصی کاربران مثل: مکان، تاریخ و نوع دستگاه برای افزایش حضور دیجیتال خود استفاده می‌کنند. همین اطلاعات از چشمان بازاریاب‌ها پنهان می‌ماند که سبب می‌شود تا آنها مجبور به ارائه محتوای ارزشمندتر برای درگیر کردن بیشتر کاربر بشوند.
این دوره سئو سبب یک تغییر دیگر به سمت ارائه محتوای مرتبط و موبایل پسند بودن اطلاعات شد. امروزه وبسایت‌هایی که برای موبایل بهینه‌سازی نشده باشند و طراحی تعامل‌گرا ندارند، فرصت دیده شدن در موتورهای جستجو را از دست می‌دهند.
محتوای دسته‌بندی شده که براساس دستگاه‌های مختلف بهینه‌سازی شده و با نیت کاربر هماهنگ است فرصت‌های بزرگی برای افزایش جایگاه در موتورهای جستجو ایجاد کرده است. این مهم با به کار بردن کلمات کلیدی بلند و ساختن بلک‌لینک‌ها بدست می‌آید. امروزه برای رقابت در اینترنت باید محتوای شخصی‌سازی شده و با کیفیت ارائه کرد.

آینده سئو

سیر تکامل سئو

چندین چیز است که از وقوع آنها در مورد آینده سئو اطمینان داریم اما بدون شک می‌توانیم انتظار ارائه بیشتر تجربه کاربر محور و خاص که حول نیت کاربر و محتوای با کیفیت و خاص شکل گرفته است را داشته باشیم.
کاربران به دنبال نتایج سریعی هستند که با کمترین تلاش به دست آیند. فناوری‌های هوشمند و پوشیدنی یک ترند جدید را نشان می‌دهند که همیشه به اینترنت متصل و در حال پیش‌بینی ارائه محتوا هستند.
سئو در حال تکامل و پر کردن خلا‌‌‌ءهای موجود است. به عنوان مثال: ارائه دیتا از بسترهای خارجی تا تجربه جستجوی کاربر را بیشتر شخصی و با ارزش کنند. شاید برند خود شما مجبور به ارائه یک نوع دیگر از محتوا مانند: محتوای درون اپ‌های موبایل یا ارائه محتوا به صورت مختصر و مفید و بهینه‌سازی شده با نیت کاربر برای درگیر کردن بیشتر او با مطلب شود.
به احتمال زیاد سئو به طور کامل در تمام قلمروهای دیجیتال که گوگل می‌تواند، ورود خواهد کرد. بازاریاب‌ها همچنان باید حضور قوی و ثابت در تمامی کانال‌های دیجیتال و شبکه‌های اجتماعی داشته باشند.
استفاده از محتوای تصویری به عنوان یک روند بین کاربران نشان داده که موتورهای جستجو را به دنبال خود خواهد کشید. مطمئن شوید که محتوای شما از همه طریقی قابل دسترس باشد و برای موبایل و حتی جستجوی صوتی نیز بهینه‌سازی شده باشد. بهتر است در این دوره ریسک کنید، خلاقیت و کنجکاوی شما بدون جواب نخواهد ماند.
شاید بهترین راه برای برنامه‌ریزی در مورد آینده سئو این است که به دنبال تخلف نباشیم. روندهای ۲۵ سال گذشته نشان از اهمیت بهینه‌سازی اخلاقی و ایجاد رابطه‌ای قوی با کاربران و تولیدکنندگان محتوا دارد. با گسترش سئو می‌توانیم شاهد افزایش مقررات و جریمه برای هر نوع عمل سوال‌ برانگیزی باشیم.

بازدید : - بار دسته بندی : آموزش سئو تاريخ : 18 آگوست 2019 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.


دانلود فیلم سینمایی خارجی عاشقانه
دانلود ریمیکس
تماشای فیلم و سریال
سرویس اشتراک ویدئو رایگان
دانلود انیمیشن
دوره بقا در جنگل
خرید نمایندگی هاست ارزان
وطن کالا
خرید وی
خرید بلیط هواپیما
بلیط هواپیما مشهد شیراز

موضوعات

آرشیو ماهانه

تبلیغات متنی

بت اسپات