پارس نشان » سئو داخلی On Page SEO چیست ؟پارس نشان
ضمانت بازگشت
فایل های تست شده
پرداخت آنلاین
تضمین کیفیت
دانلود فوری

در حالت کلی سئو را می توان به دو بخش کلی تقسیم بندی کرد : سئو داخلی و سئو خارجی . سئو داخلی عبارت است از مجموعه فعالیت هایی که باعث می شود مخاطبان کالا و خدمات سایت، راحت تر بتوانند با سایت شما ارتباط بر قرار کنند و به نوعی تمام کارهایی که در داخل سایت انجام می شود تا سایت را با استانداردهای گوگل هماهنگ کنیم و در مقابل سئو خارجی سایت وجود دارد که به فعالیت های مربوط به سئو در خارج سایت مانند ساخت بک لینک در سایت های دیگر گفته می شود و یک پروژه سئو موفق ترکیبی از این دو است و هر کدام از این بخش ها دارای زیر مجموعه های بسیار فراوانی هستند.

در چند سال اخیر قوانین سئو داخلی تغییرات بسیاری داشته است. این تغییرات در راستای هدف گوگل برای چیدمان بهتر صفحه نتایج جستجو رخ داده است. امروزه در صفحه نتایج جستجو سایت هایی را می بینیم که لزوماً در محتوا، عنوان و تگ های متا از کلمات کلیدی استفاده نکرده اند. امروزه الگوریتم هایی مانند مرغ مگس خوار، گوگل پاندا، الگوریتم رنک برین RankBrain باعث شده است که نتایج جستجو بیشتر بر حسب ارتباط معنایی محتوا با کلمات کلیدی باشد.

سئو داخلی On Page SEO چیست؟

سئو داخلی هم به محتوا و هم به کدنویسی HTML می پردازد. و نحوه بهینه کردن این دو را مورد توجه قرار می دهد. یکی از مهمترین فاکتورهای سئو داخلی ارتباط محتوا با خواسته مخاطب است. برای افزایش این ارتباط باید در هنگام تولید محتوای صفحه به برآورده کردن خواسته اغلب مخاطبان خود توجه داشته باشید. هنگام انجام سئو داخلی باید به فکر منافع مخاطب نهایی محتوای سایت بود. یک سایت حدود 8 ثانیه فرصت دارد که مخاطبان را به سمت وب سایت خود  جذب کند. هرچه کاربران بیشتر به سمت سایت شما جذب شوند و با سایت تعامل بیشتری داشته باشند تجربه کاربری بهتری خواهند داشت.

اگر تلاش شما در رسیدن به این اهداف باشد ترافیک سایت خود را افزایش داده و رتبه بهتری در گوگل خواهید داشت. بعد از آنکه تمام مواردی که بهبود سئو داخلی سایت منجر می شود را رعایت کردید باید با کمک نرم افزارهایی مانند گوگل آنالیتیکز تاثیر تغییراتی که در سایت ایجاد کرده اید را رصد نمایید.

 

سئو داخلی On Page SEO- هرآنچه باید از سئو داخلی بدانید

 

متا تگ ها

متا تگ ها اطلاعاتی را درباره محتوای صفحات در اختیار موتورهای جستجو و کاربران قرار می دهند. برای آن که متا تگ ها بر روی رتبه سایت تاثیر مثبتی داشته باشند کافیست اطلاعاتی که در اختیار کاربر قرار می دهند با محتوای صفحات هماهنگ باشد و کاربران از توضیحاتی که در این بخش ها می خوانند رضایت داشته باشند. اما متا تگ ها برای آنکه نرخ کلیک سایت در گوگل را بالا ببرند باید بصورت جذاب نوشته شوند.

متا تگ عنوان

تگ های بسیاری در Html وجود دارد یکی از مهمترین این تگها در سئو متا عنوان یا تگ Title است. عنوان عبارتی است که کاربران بصورت یک لینک قابل کلیک در صفحه نتایج جستجو مشاهده می کنند و با کلیک روی آن به صفحات سایت منتقل می شوند. تگ عنوان چه در سئو و چه در تبلیغات کلیکی گوگل می تواند به افزایش نرخ کلیک کمک کند.

تگ عنوان موضوع صفحه را به اطلاع مخاطب می رساند. وقتی که گوگل صفحات را برای جستجوی یک عبارت خاص رتبه بندی می کند. گوگل میزان ارتباط عنوان صفحات با محتوای آنها را معیار رتبه بندی قرار خواهد داد.

عنوان صفحات بهتر است کوتاه و توصیفی باشد گوگل عناوینی را که بیش از حد طولانی باشند خواهد شکست.

هنگام تولید عنوان برای صفحات به عناوینی که رقبا برای موضوعات مشابه انتخاب کرده اند دقت کنید. تا جای ممکن سعی کنید که در عنوان اطلاعاتی مانند کلمات کلیدی و موقعیت جغرافیای محل شرکت را قرار دهید.

همچنان پیشنهاد می کنیم که از خود کلمه کلیدی اصلی صفحه در عنوان آن استفاده کنید. اما گوگل توان شناسایی عناوینی که ارتباط معنایی و مفهومی با کلمات کلیدی دارند را نیز دارد. به خاطر داشته باشید که حتی اگر در رتبه اول گوگل قرار دارید بازهم، کاربران بدون خواندن عنوان صفحه شما بر روی لینک شما کلیک نخواهند کرد. جذابیت عناوین برای افزایش میزان مخاطب بسیار حائز اهمیت است.

متا توضیحات

متا توضیحات راهی برای نشان دادن این است که مخاطب می تواند مطالب مد نظر خود را در آن صفحه بیابد. می دانیم که متا توضیحات از عوامل رتبه بندی در گوگل نیست. متا توضیحات توسط موتورهای جستجو خوانده می شود تا اطمینان حاصل شود که محتوای صفحه شما با عبارت جستجو شده توسط کاربر ارتباط دارد.

اگر متا توضیحات در صفحه نمایش نتایج جستجو به نمایش در بیاید، یک توضیح خوب می تواند نرخ کلیک سایت را افزایش دهد. افزایش نرخ کلیک می تواند به افزایش نرخ تبدیل کاربران منجر شود. با اینکه گوگل ممکن است از بخش های دیگر متن برای نمایش توضیحات در صفحه نتایج، استفاده کند. ولی توصیه می شود که برای تمام صفحات خود از توضیحات متا استفاده کنید.

نکته: می توان در متا توضیحات با کمک Call To Action به کاربر پیشنهاداتی داد که به ترغیب کاربر برای کلیک بر روی لینک سایت کمک کند.

به یاد داشته باشید که کلیک کاربر بر روی لینک سایت شما شروع بازاریابی سایت است و بعد از آن این محتوای مفید صفحات شما است که به ماندگاری کاربر در سایت و مراجعه مجدد کاربران کمک خواهد کرد. داشتن بالاترین نرخ کلیک بدون داشتن مشتریان وفادار در نهایت به شکست وب سایت شما می انجامد.

تگ های عنوان بندی

صفحات فرود سایت شما دارای چندین تگ عنوان بندی هستند. این تگها H1-H6 میباشند. مهمترین این تگ ها تگ H1 است. نباید بیش از یک تگ H1 در صفحه داشت.(این محدودیت در Html5 حذف شده است و در هر بخش از سایت میتوان یک تگ H1 داشت و هر تگ H1 عنوان اصلی همان بخش در نظر گرفته میشود. مثلاً شما میتوانید در داخل تگ Article یک تگ H1 داشته باشید. به این ترتیب تگ H1 صفحه عنوان صفحه و تگ H1 تگ Article عنوان مقاله در نظر گرفته می شود. توجه داشته باشید که این ساختار به معنی جدا کردن بخش های مختلف یک صفحه است و معمولا در صفحات اصلی سایت و یا صفحه نمایش لیست بلاگ ها از آن استفاده می شود. زیرا در یک صفحه داخلی تمام محتوای صفحه باید در راستای یک موضوع مشخص باشد. و قراردادن دو تگ H1 بی معنی خواهد بود.) در صفحه باید از تگ های H2,H3 نیز استفاده کرد. این تگ ها عنوان های فرعی صفحه را برای شما ایجاد می کنند. هنگام ایجاد تگهای عنوان بندی هم به موارد سئو مانند همخوانی با کلمه کلیدی و هم به کاربر نهایی توجه کافی را داشته باشید.

بازدید : - بار دسته بندی : آموزش سئو تاريخ : 26 دسامبر 2019 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.


دانلود فیلم سینمایی خارجی عاشقانه
دانلود ریمیکس
تماشای فیلم و سریال
سرویس اشتراک ویدئو رایگان
دانلود انیمیشن
دوره بقا در جنگل
خرید نمایندگی هاست ارزان
وطن کالا
خرید وی
خرید بلیط هواپیما
بلیط هواپیما مشهد شیراز

موضوعات

آرشیو ماهانه

تبلیغات متنی

بت اسپات