پارس نشان » روش اضافه کردن کلمات کلیدی به متن بدون افت کیفیت محتوا و سئوپارس نشان
ضمانت بازگشت
فایل های تست شده
پرداخت آنلاین
تضمین کیفیت
دانلود فوری

وقتی برای دنیای وب تولید محتوا می کنیم باید یک غول بزرگ را پشت سرمان ببینیم. اگر گوگل از محتوای شما خوشش نیاید به احتمال زیاد بازخوردی هم از آن نخواهید گرفت. اما اگر گوگل محتوای شما را ارزشمند بداند و در کلمات کلیدی ارزشمند به آن رتبه بدهد محتوای شما دیده می شود. خوانده می شود و می توانید حتی توسط این محتوا محصولات و خدمات تان را هم معرفی کنید.

کلمات کلیدی همچنان پادشاه سئو هستند.

گوگل در حال حاضر از الگوریتم های هوش مصنوعی استفاده می کند. وقتی شما یک محتوا در دنیای وب منتشر می کنید گوگل به طور کامل می فهمد که محتوای شما در مورد چیست. اما این یعنی دوران کلمات کلیدی تمام شده است؟ به هیچ وجه. گوگل و هوش مصنوعی اش همچنان به کلمات کلیدی نگاه می کنند. اگر صفحه ی شما یک کلمه کلیدی مشخص را نداشته باشد احتمال اینکه در آن کلیدواژه رتبه بگیرید بسیار کم است.

پس شما همچنان نیاز دارید که در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید و کلمات را به درستی داخل متن بیاورید. البته حساسیت روی کلمات کلیدی مثل سابق نیست. یعنی ممکن است تنها با دو بار استفاده از یک کلمه کلیدی داخل متن رتبه 1 را روی آن کلیدواژه بگیرید. هیچ چیز قطعی نیست. اما چیزی که آمارها و نتایج نشان می دهد این است که اگر می خواهید در یک کلمه کلیدی رتبه بگیرید باید از آن کلمه کلیدی داخل محتوا استفاده کنید.

استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی ممنوع

حالا می دانیم که استفاده از کلمه کلیدی برای سئو ضروری است. اما اگر بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده کنید یا آن ها را در جای اشتباهی قرار دهید خطر کرده اید. چون گوگل احساس می کنید که شما قصد دارید او را گول بزنید. در نتیجه ممکن است این محتوای شما به ضررتان تمام شود.

در ضمن استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی به کیفیت متن هم ضربه می زند. مسلما شما دوست ندارید که مخاطب شما بعد از خواندن دو پاراگراف فراری شود. هم گوگل و هم مخاطبان محتوایی که کی ورد پشت سرهم و پیاپی داشته باشد را دوست ندارند. اگر از این کلمات کلیدی بیش از حد استفاده کنید حتی اگر رتبه هم بگیرید احتمال اینکه کاربران از شما خرید کنند بسیار کم است. بهتر است که درست، به اندازه و در جای درست از کلمات کلیدی استفاده کنید. حالا چطور و کجا؟

روی کلمه کلیدی تمرکز نکنید. کیفیت متن مهم تر است.

وقتی حین نوشتن محتوا مدام به دنبال هر فرصتی برای کاشتن کلمات کلیدی خود باشید باعث می شود کیفیت متن را به طور کلی فراموش کنید. هیچ فرمولی برای تعیین دقیق تعداد کی ورد ها وجود ندارد. به رقبا، نوع محتوا، تاریخ انتشار و صدها مولفه ی دیگر بستگی دارد. در نتیجه تنها کاری که باید بکنید این است که در مکان درست از کلمات کلیدی استفاده کنید. کلمات کلیدی را داخل محتوا به گونه ای پخش کنید که اصلا مخاطب را اذیت نکند.

کلمات کلیدی برخی مواقع مزاحم نوشتن هستند. یعنی گنجاندن کلمات کلیدی داخل جملات سخت می شود. پیشنهاد می شود که زیاد برای کاشتن کلمات کلیدی داخل متن تلاش نکنید. سعی کنید یک یا چند جمله ی دیگر بنویسید و اگر فرصت اضافه کردن کلیدواژه وجود داشته باشد همانجا اضافه کنید.

نکته بعدی این است که اگر نمی خواهید مدام یک کلمه کلیدی را تکرار کنید از هم خانواده ها و مترادف های آن استفاده کنید. بهتر است هر محتوای شما حداقل 2 الی 5 کلمه کلیدی داشته باشد. در این صورت برای گوگل هم تشخیص این کی ورد ها راحت تر است. در ضمن با انرژی کمتر می توانید چندین کلمه کلیدی را در تنها یک صفحه مال خودتان کنید. فقط در نظر داشته باشید که این کلمات کلیدی به عنوان و موضوعی که در مورد آن صحبت می کنید ارتباط مستقیم داشته باشند. در غیر این صورت نمی توانید روی آن حساب کنید و گوگل هم این کلمات کلیدی غیرمرتبط را اصلا در نظر نمی گیرد. چون الگوریتم هوش مصنوعی گوگل می تواند تشخیص دهد که متن شما در مورد چیست و چه چیزهایی باید در آن به کار گرفته شوند.

محتوای صفحه فقط متن نیست.

این کاملا بدیهی است. وقتی یک کاربر صفحه ای را باز می کند. با عکس ها، ویدیو، فوتر، المان های گرافیکی ، جدول ها و … روبرو می شود. قرار نیست کلمات کلیدی شما فقط در متن تکرار شوند. بهتر است در تگ Alt تصاویر، زیرنویس ویدیوها، داخل جداول و … هم به کار گرفته شوند.

اما هدلاین ها چطور؟ اکثر متخصصان سئو بر این باورند که کلمه کلیدیحداقل یک بار باید در هدینگ ها و زیرهدینگ ها استفاده شود. اکثر متن هایی که کلمه کلیدی را در هدینگ به کار می برند رتبه بهتری نسبت به سایر متن ها می گیرند. پس پیشنهاد می شود که حتما در یکی از هدینگ ها از کلمات کلیدی استفاده شود. به طور کلی عناصری که دیده نمی شوند و به متن آسیب نمی زنند در اولویت بیشتری نسبت به خود متن اصلی قرار دارند. چون اصلا به کیفیت متن ضربه نمی زند.

چه جاهای دیگری می توان از کلمات کلیدی استفاده کرد؟

  1. بولت پوینت ها یا لیست های عددی و نقطه ای گزینه ای ایده آل هستند. می توانید در لیست های کوتاه از کلمات کلیدی استفاده کنید.
  2. پاراگراف آخر یا هدینگ آخر هم جای مناسبی است. چون داده ها نشان می دهد که کاربران دنیای وب به صورت میانگین 70 درصد از صفحه را می خواند و مابقی صفحه را اسکرول می کنند چون خسته می شوند. در نتیجه پاراگراف های پایانی و جمع بندی جای خوبی برای استفاده از کلمات کلیدی است.
  3. بهتر است در اولین پاراگراف از کلیدواژ ه ها استفاده شود. چون پاراگراف اول موضوع اصلی نوشته را طرح می کند.
  4. داخل جدول ها، نمودارها و … می توانید از کی ورد ها استفاده کنید. چون جدول ها اصولا خواندنی نیستند و بیشتر دیدنی هستند. یعنی صدمه ای به کیفیت متن نمی زند.
  5. بهتر است کلمات کلیدی را داخل متن به صورت یکنواخت پخش کنید. در این حالت اولا تکرار پشت سر هم کلمات کلیدی اتفاق نمی افتد و ثانیا برای گوگل هم تشخیص محتوا و حرف اصلی آن راحت تر است.
  6. روی نگارش تان هم کار کنید. خیلی مهم است که محتوای شما آنقدر جذاب و خوش خوان باشد که حتی کاربر متوجه حضور کلمات کلیدی داخل متن نشود.

جمع بندی

هم گوگل و هم مخاطب باید حین نوشتن محتوا در نظر گرفته شوند. اگر بخواهید متنی را فقط برای گوگل بنویسید مطمئنا هیچ مخاطبی آن را نمی خواند. اگر هم فقط برای مخاطب بنویسید و اصول سئو را نادیده بگیرید ممکن است محتوای شما رتبه جالبی نگیرد و در نتیجه مخاطبی پیدا نخواهد کرد. شما باید تعادل را رعایت کنید. با این نکات می توانید محتوایی بنویسید که هم برای گوگل قابل فهم باشد و هم مخاطبان حین خواندن آن اذیت نمی شوند.

بازدید : - بار دسته بندی : آموزش سئو تاريخ : 1 ژوئن 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.


دانلود فیلم سینمایی خارجی عاشقانه
دانلود ریمیکس
تماشای فیلم و سریال
سرویس اشتراک ویدئو رایگان
دانلود انیمیشن
دوره بقا در جنگل
خرید نمایندگی هاست ارزان
وطن کالا
خرید وی
خرید بلیط هواپیما
بلیط هواپیما مشهد شیراز

موضوعات

آرشیو ماهانه

تبلیغات متنی

بت اسپات