محتوای نامناسب برای سئو همانند یک دسته موریانه است که به یک خانه هجوم می برند. پیدا کردن آنها بسیار سخت اما گم کردنشان راحت است. وقتی یکی از این محتواها را می بینید بدون آنکه بتوانید کاری انجام دهید از نظر محو می شوند.
بیاید به چند جنبه مهم سئو مدرن نگاهی بیندازیم:
- ما از به روز رسانی مرغ مگس خوار گوگل فاصله گرفته ایم.
- جستجوی صوتی گوگل در هر مکان که امکان استفاده از آن وجود دارد، قابل اجرا است.
- ما در یک دنیای آنلاین پر از ارتباط زندگی می کنیم.
علارغم تمام این ها، تاکتیک های مربوط به محتوای نامناسب از نظر سئو به سرعت تکثیر می شوند. آنها وب سایت های شما را دنبال می کنند و رتبه بندی ها، ترافیک و تغییرات را جستجو می نمایند. به منظور ارتقاء محتوا و وب سایت به صفحه 4 یا 5 نتیاج جستجو، وقت آن رسیده که با زمان کنار بیایید. نگران نباشید، شما می توانید به سئو مدرن دست یابید و حوزه جستجوی خود را گسترش دهید. نگاهی به بدترین محتواها از نظر سئو بیندازید و یاد یگیرید چگونه می توانید آنها را از وبسایت خود خارج کنید!
در ادامه این مقاله از سایت، 5 مورد از بدترین روش های نامناسب تولید محتوا که از نظر سئو ممنوع هستند را معرفی خواهیم کرد.
- به کار بردن یک کلمه کلیدی در هر صفحه بدون استفاده از اشکال مختلف آن
در گذشته استفاده از یک کلمه کلیدی در هر صفحه از نظر سئو رایج بود. در واقع استفاده از اشکال دیگر کلمه ممنوع بوده و یا آن کلمه در چندین محتوا پخش می گردید. برای مثال کلمه کلیدی “آموزش سئو” را در نظر بگیرید. اشکال مختلف این عبارت ماهیتی مستقل دارند و در چند قسمت پدیدار شده اند. جدا کردن کلمات کلیدی مشابه این چنینی اهمیت جستجوی معنایی را که در عنوان صفحه برای تشخیص ارتباط با مقصود کاربر دیده می شود را نادیده می گیرد.
چگونه یک موتور جستجو عنوان صفحه را تشخیص می دهد؟
از طریق کلید واژه هدف، واژه های مرتبط، تنوع کلمات کلیدی و مترادف ها که همگی در یک بخش از محتوا ظاهر می شوند.
برای حل این مسئله باید چه کرد؟
بر روی موضوع مرتبط با محتوای خود تمرکز و از کلید واژه مورد نظر به عنوان نقطه اوج استفاده کنید. از تغییرات کلمه کلیدی آن به طور طبیعی در کل متن استفاده نمایید.
اگر می خواهید از جایگزین های مناسب یک کلیدواژه در محتوای خود استفاده کنید، این روش را به کار ببرید:
- وارد گوگل شوید
- یک کلیدواژه در آن تایپ کنید
- به قسمت پایین بروید تا کلمات کلیدی اضافی و مرتبط را برای گنجاندن در بخشی از محتوی خود پیدا کنید.
این عبارات که به آن ها LSI Keywords گفته می شود از طریق افزونه پیشنهاد دهنده کلمات کلیدی هم به راحتی در دسترس دوستان وردپرسی خواهد بود.
- انتظار معجزه از مقالات کوتاه (کمتر از 1000 کلمه)
اگر هنوز فکر می کنید که مقالات کوچک در جستجو و شبکه های اجتماعی خوب عمل می کنند شما در گذشته زندگی می کنید! معمولاً برای گوگل یک محتوای کوتاه مساوی با یک محتوای توسعه نیافته، سطحی و ناچیز است. در پاسخ به این دیدگاه اکثر مردم ناراحت خواهد شد که این امر دور از انتظار نیست البته برخی از مقالات کوتاه در جستجو بسیار عالی عمل می کنند که خوب این مقالات در این قانون استثنا هستند!
از نظر آماری و تاریخی، یک محتوای طولانی با کیفیت در برابر یک محتوای کوتاه برنده محسوب می شود و دست به دست می چرخد. هنوز اطمینان ندارید؟
آیا به اطلاعات مجموعه BuzzSumo که بیش از 100 میلیون مقاله را مورد تحلیل و بررسی قرار داده، اطمینان دارید؟ اکثر پست های به اشتراک گذاشته شده بیش از 3000 کلمه بودند.
همچنین طبق مطالعه وب سایت Backlinko در خصوص یک میلیون پست وبلاگ، محتوای طولانی رتبه بندی بالاتری به خود اختصاص می دهد.
برای حل این مسئله باید چه کرد؟
پست های طولانی تری بنویسید که به موضوع انتخابی شما عمیقاً مرتبط هستند. محتوای طولانی تر یک محتوای ایده آل است. چنین محتوایی به طور جامع به سوال کاربر پاسخ می دهد، از این رو گوگل به آن اولویت می بخشد.
- تولید محتوا به طور نامنظم
یکی دیگر از نامناسب ترین کارها در تولید محتوا این است که به روزرسانی مطالب وبلاگ شما ریتم و زمان مشخصی نداشته باشد!
شما باید:
- محتوای جدید به گوگل ارائه دهید
- به وب سایت خود فرصت های بیشتری برای رتبه بندی صفحات ایندکس شده و کلمات کلیدی مورد نظر بدهید.
- اتوریتی وب سایت خود را به طور مدام بوسیله کاربران تقویت کنید.
اگر به دنبال ترافیک و سبقت بیشتر در نتایج جستجو هستید، باید به طور منظم مطالب را منتشر کنید. مطالعه ای در خصوص بررسی داده وبلاگ ها از بین 13500 آژانس و بازاریاب صورت گرفت که بر اساس آن افرادی که به طور منظم وبلاگ نویسی می کردند (بالای 16 محتوا در ماه) بالاترین میزان ترافیک و سبفت را به خود اختصاص دادند. در مقایسه با افرادی که در ماه بین 0 تا 4 مقاله جدید منتشر می کنند، وبلاگ نویس های مداوم 3.5 برابر ترافیک و 4.5 برابر سبقت بیشتری دریافت نمودند!
برای حل این مسئله باید چه کرد؟
یک برنامه منظم برای وبلاگ نویسی تنظیم نموده و از آن پیروی نمائید. به طور منظم و مستمر برای ارتقاء سطح محتوای خود پست بگذارید. قبلا در همین سایت سئو در مورد تاثیر زمان بندی ارسال ها بر سرعت ایندکس و رتبه بندی نیز صحبت کردیم.
- برتری کمیت نسبت به کیفیت
علاوه بر ثبات محتوا، کیفیت آن نیز حائز اهمیت است. در حقیقت، گوگل تحلیل گران را بکار می گیرد تا به تعیین کیفیت یک صفحه از دیدگاه انسانی کمک کند. گوگل از این داده ها برای بهبود عملکرد الگوریتم جستجوی آنها استفاده می کند.
با توجه به دستورالعمل های ارزیابی کیفیت گوگل، صفحات با بالاترین کیفیت:
- به اهداف مورد نظر خود دست پیدا می کنند.
- سطح بالایی از E-A-T (مهارت، تخصص و قابل اعتماد بودن ) را شرح می دهند.
- به میزان کافی و حتی بیشتر از محتوای اصلی را شامل می شوند.
برای دستیابی به کیفیت بالا، مقدار مناسبی از محتوای با کیفیت شما را تا بی نهایت پیش می برد. برای رسیدن به بهترین نتیجه باید کمیت و کیفیت در کنار هم مورد توجه قرار گیرند. چند سال پیش، شما می توانستید برای یک پست وبلاگ که تقریباً خوب بوده یا یه خوبی صفحه ای که یک نتیجه برای آن حاصل می شد رتبه بگیرید اما امروزه با حجم بالای محتواهایی که روزانه منتشر می شوند، این طرز تفکر کارآمد نیست.
برای رتبه گرفتن، محتوای شما باید بهتر از نتایجی باشد که در صفحه اول گوگل ظاهر می شوند!
اکثر مواقع زمانیکه وبمستران نمی توانین کیفیت را حفظ کنند و دلیلی برای خواندن به مردم بدهند، بر روی کمیت تمرکز می کنند. ولی بهتر است بدانید که به طور کلی، تمرکز بر روی کمیت، منجر به کیفیت بالا نخواهد شد. از طرفی اگر شما کیفیت را به حدی برسانید که هرکسی از خواندن آنها شگفت زده شود ولی به صورت منظم به روز رسانی نکنید، باز هم فایده ای ندارد!
اکنون باید چه کرد؟
یک حد تعادل در نظر بگیرید جایی که بتوانید یک محتوا را با بالاترین کیفیت ممکن منتشر کنید. به محض اینکه کیفیت محتوای شما آسیب دید، متوجه خواهید شد که بیش از حد کار کرده اید. حتی انتشار ماهیانه یک مطلب به طور مستمر با کیفیت بسیار بالا بهتر از هیچی است.
- نادیده گرفتن موضوعات مربوط به محتوای سئو نظیر محتوای تکراری
بر اساس مطالعه SEMrush بر روی 100000 وبسایت، یکی از خطاهای رایج در سئو داخلی انتشار محتوای تکراری است. تقریباً 66 درصد از وب سایت ها با این مشکل مواجه هستند!
اکنون باید چه کرد؟
خوشبختانه این مورد یکی آسان ترین خطاها در سئو است که به راحتی می توان آن را رفع نمود. از آنجا که محتوای کپی تنها چندین صفحه است که یا مشابه یکدیگر هستند و یا با یکدیگر تطابق دارند، اصلاح مطالب تکراری باعث بهبود سئو می شود.
گوگل نکات بسیاری در مورد چگونگی برخورد مناسب با محتوای کپی دارد که ممکن است مفید باشد. Yoast نیز یک راهنمای قابل قبول برای محتوای کپی شده دارد که ارزش خواندن دارد.
چگونه محتواهای بهینه سازی شده می توانند برنده شوند
یک محتوای عالی سئو می تواند به طور قابل توجهی چرخه فروش را تقریباً برای هر برند کوتاه کند. این کار ارزش بیشتری نسبت به سرمایه گذاری در کارهای دیگر دارد. مطالعات نشان می دهد که بسیاری از خریداران آنلاین قبل از اینکه با نماینده فروش صحبت کنند، ابتدا با محتوا تعامل برقرار می کنند.
این نکات را دنبال کنید تا موفق شوید و از قرار گرفتن در پشت گرایش های محتوای تاریخ گذشته سئو اجتناب نمائید!